De populairste naked bike van Europa? Dat is de Kawasaki Z900. De Japanners hebben onlangs het doek getrokken van hun 2025 model van hun bestseller. Wij geven je vijf redenen waarom jij de nieuwe Kawa wilt hebben. 1. Lekker ding
Lekkere kont, fraai buizenspel een sexy verleidelijke blik in z’n ogen. Ja, hier draaien wij onze nek wel voor om. Wat een scherp design. De 2025 editie is weer compleet vernieuwd, met een lage neus en een hoge staart. De achterzijde is nog net ietsje korter geworden, wat de achterkant in onze optiek nog iets aantrekkelijker maakt. Met de nieuwe LED-verlichting kijkt ‘ie bovendien extra fel uit z’n ogen.
2. Aanvalsmachine
Hoewel we nog moeten gaan rijden op de nieuwe editie, weten we al wel een beetje wat we kunnen verwachten. We hebben immers al een paar keer
gereden op de Kawasaki Z900. Een facet waarin deze bike uitblinkt dat is zijn bochtenwerk. Dit rijdt gewoon voortreffelijk,. Je kan ‘m zo lekker op de centimeter op het wegdek plaatsen. Bij de nieuwe Kawasaki Z900 is er gesleuteld aan de instellingen van de vering, waardoor er nog meer druk op de voorkant komt te liggen. Het gevolg is dat jij nog scherper kan insturen. Ook nieuw is de KCMF, wat staat voor Kawasaki Cornering Management. Met dit systeem wordt gemonitord hoe je de bochten neemt. Op basis van deze info wordt de remkracht en vermogensafgifte bepaald. Wij kunnen niet wachten om dit zelf te gaan ervaren.
3. Topblok
Niet in de laatste plaats vanwege het blok dat hierin ligt. Hoewel er heel veel is veranderd bij de nieuwe Kawasaki Z900, is er een ding hetzelfde gebleven: het blok tussen je benen is nog steeds een 948cc vier-in-lijn. Die hebben ze wel getweakt, maar in de kern is dit hetzelfde. Je zou ook wel gek zijn om een winnende formule compleet overhoop te gooien. Voor de 2025 editie hebben ze een speciaal getunede airbox toegevoegd, wat voor een bruut inlaatgeluid moet zorgen. Meer sound, meer emotie en dus een nog vettere rijbeleving.
4. Innovaties aan de Kawasaki Z900
Stilstand is achteruitgang, dat snappen ze natuurlijk ook bij Kawasaki. Naast eerder genoemde aanpassingen, is een van de grote innovaties een nieuwe zes-assige IMU. Nooit van gehoord? We leggen het even voor je uit. IMU staat voor Inertial Measurement Unit en wordt toegepast op veel nieuwe motoren. Een IMU is een sensor die informatie geeft aan andere systemen in de motorfiets, zoals ABS, tractiecontrole en elektronische vering. Het helpt om de motor in z’n geheel beter te laten functioneren, wat jou weer helpt als bestuurder.
5. Rijk uitgerust
Als je op zoekt bent naar een complete motorfiets waar alles op en aanzit, dan ben je aan het juiste adres bij de Kawasaki Z900. Naast de eerder genoemde features, kun je rekenen op een nieuw 5” TFT-display met turn-by-turn navigatie, Up/Down Quickshifter, Elektronische Cruise Control en een heel pakket aan elektronische rijhulpsystemen. De prijs is nog niet bekend, maar meestal is ‘ie net zo scherp geprijsd als z’n ontwerp: vlijmscherp.
Meer info over de nieuwe Kawasaki Z900? Check
kawasaki.nl