Groot nieuws bij Kawasaki, want de Japanse motorgigant komt met een nieuwe versie van hun bestseller. Maak kennis met de nieuwe Kawasaki Z900. Sinds de introductie is de Z900 een megahit. De Kawasaki Z900 is zelfs de best verkochte naked bike van Europa. Wij hebben al een paar keer
op het model gereden en we snappen waarom dit model als een warm broodje over de toonbank vliegt: hij is snel, wendbaar en ziet er goed uit. In alle opzichten is dit een waanzinnige motorfiets.
Upgrades
De nieuwe Kawasaki Z900 heeft weer flink wat upgrades ondergaan. Zo kun je rekenen op een heel pakket aan elektronische rijhulpsystemen. Je kunt rekenen op onder andere een Up/Down Quickshifter, Elektronische Cruise Control en een volledig vernieuwd 5” TFT-display met turn-by-turn navigatie.
Ook is er een grote vernieuwing doorgevoerd door een nieuwe zes-assige IMU. Een term die je veel hoort bij introductie van nieuwe motorfietsen. IMU staat voor Inertial Measurement Unit. Een IMU is een sensor die de stand van de motor bepaalt en daarmee andere elektronica in de motor beter laat fungeren. Het is een sensor die informatie geeft aan andere systemen zoals de ABS, tractiecontrole en elektronische vering zodat die beter hun werk kunnen doen. Het laat de motor in z’n geheel beter fungeren en helpt jou dus als bestuurder.
Bochtenwerk
Ook nieuw is Kawasaki Cornering Management Function (KCMF). Dit is een systeem dat de parameters monitort bij het ingaan, de apex en het uitkomen van de bocht en reguleert afgaande op die informatie de remkracht en de vermogensafgifte. Simpel gezegd: bochten pakken wordt je makkelijker gemaakt.
Subliem blok
Qua blok kun je nog altijd rekenen op die sublieme 948cc- vier-in-lijn. Echt een heel goed blok die garant staat voor power. Om jouw rijbeleving nog te vergroten, is er een speciaal getunede airbox toegevoegd die zorgt voor een waanzinnig inlaatgeluid. Met een paar nieuwe elektronische gaskleppen is de gasrespons nog beter en preciezer. Daarbij kun je kiezen uit de rijmodi Sport, Road en Rain. Voor de echt ervaren rijders is er ook de mogelijkheid om Traction Control uit te schakelen.
Looks
Qua looks is het weer een vlijmscherp apparaat. Het design van de nieuwe Kawasaki Z900 is compleet nieuw, maar heeft de kenmerkende elementen van de bike behouden. Lage neus, hoge staart, als een jachtluipaard dat klaar is om een antilope aan te vallen. Met een paar nieuwe LED-koplampen en een nieuwe lijn vanaf de tank is ‘ie nog een stukje agressiever neergezet. De achterzijde is wat korter geworden en voorzien van een nieuw LED-achterlicht. Daarnaast zijn er veranderingen doorgevoerd in het frame. Er is gesleuteld aan de instelingen van de vering, waardoor meer druk op de voorkant ligt en jij meer gevoel hebt en nog scherper kan insturen.
Nieuwe Kawasaki Z900
Kortom: de Kawasaki Z900 is nog beter geworden. Dit is een regelrechte beuker van een machine. Hij komt er overigens ook als SE-model. Dat komt met nog meer opties en nog een stukje beter. Hebben we je interesse gewekt? Snappen we. De nieuwe Kawasaki Z900 staat vanaf 2025 bij de dealer. Wij gaan hier zeker mee op pad. Meer info vind je op
kawasaki.nl.
Gallery