Je bent bekend met Singel Vehicle Design ? Dit merk restaureert oude Porsche 911’jes om ze om te turnen in blinkende klassiekers. Van de buitenkant zien ze er nog uit als een oud baasje, maar onderhuids zit er een spiksplinternieuwe motor in waarmee je zonder problemen in een keer naar Barcelona rijdt. Nu heeft Singer de handen ineen geslagen met Williams Advanced Engineering, die je kent uit de Formule 1.
Samen hebben zij een klassieke witte Porsche 911 uit 1990 aangepakt wat resulteert in de Dynamics and Lightweighting Study,oftewel: de Porsche 911 DLS. De auto is ontstaan nadat een klant van Singer vroeg om iets supersnels, maar ook een auto met een zeer laag gewicht.
Daarop hebben ze het bodywork gereconstrueerd met carbon fiber en heeft Williams aan de gewichtsbalans van de 911 gewerkt, door de motor wat verder naar voren te verplaatsen. Verder is ‘ie helemaal aerodynamisch geoptimaliseerd, met een klein luchtventilatiesysteem bij het achterraam, waarbij wordt samengewerkt met de spoiler en een diffuser.
Over de motor, dat is een pareltje hoor. Een luchtgekoelde 4,0 liter flat six, die tot wel 9.000 toeren per minuut kan produceren en 500 pk produceert. Die zet je aan het werk dankzij een manuele versnellingsbak met zes verzetten. Dat geluid dat daaruit voortkomt moet machtig mooi zijn.
Het interieur heeft een geel-wit thema meegekregen, waarbij uiteraard weer veel gebruik is gemaakt van carbon fiber om gewicht te besparen. Afgelopen weekend maakte de Porsche 911 DLS z’n debuut op het Goodwood Festival of Speed . De auto is, zoals je in de titel aan kon lezen, niet bepaald goedkoop, want voor minder dan 1,5 miljoen euro rijdt 'ie niet uit de showroom. Dan weet je waar je een beetje op moet rekenen wil je de sleutels van zo'n schitterende bolide bemachtigen.