ATS, is dat een of andere nieuwe spierziekte of zo? Nee, het is een redelijk onbekend automerk dat z’n gloriejaren meer dan een halve eeuw geleden had. Nou ja, zo glorieus waren die jaren nou ook weer niet. De Italiaanse oprichters wilden een poging wagen Ferrari niet alleen met strakke straatwagens, maar ook in de Formule 1 van de troon te storen. Duidelijk niet gelukt, anders zag je Vettel nu wel constant in een ATS spinnen. Afijn, zij hebben nu dus een nieuwe bolide gebouwd.
In deze kakelverse vierwieler ligt een 3.8-Liter V8. Voor de zekerheid hebben ze er twee turbo’s opgeknald, hierdoor pompt deze achtcilinder er een bizarre 740 paarden uit. Dit in combinatie met de 780Nm aan koppel maakt ons erg nieuwsgierig naar de prestaties van de wagen. Helaas zullen maar weinig mensen dit beest aan de tand voelen, van de GT Launch Edition worden er namelijk maar twaalf stuks gebouwd. Die twaalf geluksvogels mogen ieders wel dik 741.000 euro gaan betalen voor hun nieuwe vierwieler .
Bijzonder is dat het merk zelf zegt dat ze zich naast performance, ook heel erg focussen op comfort. Ze vinden dat je er met gemak langere ritten in moet kunnen maken. Ergens vinden wij dat moeilijk om te geloven, de carrosserie en het chassis zijn namelijk beide gemaakt van carbon fiber. De meeste auto’s die voornamelijk uit dit materiaal gemaakt zijn staan nou niet echt bekend om hun ultieme comfort.
Maar ja, zelfs als de comfortbelofte volledige lariekoek blijkt te zijn, zullen we het ATS vergeven. Het design van de auto maakt namelijk een hele hoop goed. Kijk eens naar die prachtige Italiaanse lijnen . Holy moly, wat een bloedmooie bolide is dit zeg.