Kordaat: een fonkelnieuw pilsje van lidl">de Lidl, gericht op de hardwerkende huismannen. Kordaat staat voor moedig, dapper en stoer. Dat is het gevoel dat dit lichte biertje bij je moet opwekken. Maar ja, hiermee vertellen we je natuurlijk niks nieuws, dit heb je namelijk allang voorbij zien komen in de talloze reclames die uit het niets overal te zien zijn. We zijn uitgenodigd voor het lanceringsfeessie van Lidl’s kakelverse biermerk. Een veelbelovende party waar we onze smaakpapillen eens lekker kunnen verwennen. Drink met maten
Bij binnenkomst begint
het al goed. We krijgen enkele muntjes waarmee we later nog leuke prijzen kunnen winnen. Terwijl we die veilig in onze zakken opbergen wordt ons een goudgele rakker in de hand gedrukt. Dat is, uiteraard, een Kordaat. “Geniet ervan en drink met mate”, wordt ons nog gezegd. Gelukkig zijn we met veel maten, dus dat moet goed komen.
Geen katerwater
Dan is
het moment aangebroken om het gekoelde groene 25 centiliter flesje naar je mond te brengen. Tijd
voor de eerste slok
van het spiksplinternieuwe
pils. Nadat onze smaakpapillen een stortvloed aan Kordaat over zich heen krijgen, is het
tijd om een mening te vormen. Hmm, lang zo slecht nog niet. Sterker nog, best lekker. Het is niet zo
dat de verwachtingen laag lagen, maar een biertje waar je maar 6,49 per kratje voor betaalt, had net zo goed wat katerwater in een flesje kunnen zijn. Dat is niet het geval. Voor de zekerheid gieten we
de rest van het flesje ook maar achterover. Nu is het zeker, Lidl heeft echt
een lekker biertje gebrouwen.
Tijd
om de grote, gezellige en groen belichte ruimte in te lopen. Na wat gebabbel met verschillende social influencers komt presentator Jan Joost van Gangelen het podium opgelopen. Op
een leuke manier voorziet hij alle genodigden van wat info over het biermerk. Vooral
op het moment dat de prijs van deze goudgele rakkers bekend wordt gemaakt, zijn er enthousiaste geluiden uit het publiek te horen. Een kratje met 24 van die lekkere flessies voor zo weinig, dat zorgt toch
wel een flinke glimlach op het gezicht van menig bierliefhebber.
Little green flesjes
Om de sfeer op topniveau te houden wordt er chille livemuziek gespeeld. Een beetje rustgevend gedrum aangevuld met een lekker melodietje van zo’n keyboardgitaarachtig ding. Geen idee hoe zo’n ding heet. Zoek dat zelf maar lekker op. Veel tijd om daarvan te genieten hebben we trouwens niet, deze sfeermakers maken namelijk al snel plaats voor een andere muziekmeester: George Baker. Die speelt ook in reclames van -je raadt het al- de Lidl. Swingend op ‘Little Green Bag’ en met een onbeperkte toevoer aan little green flesjes gaat de tijd snel.
De avond loopt alweer bijna ten einde. We komen erachter dat de speelmunten die we eerder kregen nog steeds zitten te wachten om gebruikt te worden. Het is de bedoeling dat je die in zo’n soort gokkast flikkert, in de hoop dat ‘ie andere munten en misschien wel een leuke prijs over het randje laat donderen. Vol goede moed werpen we onze munten erin. Helaas, ze vallen
bij de rest, zonder
dat er echt iets verschoven wordt. We durven niet te zeggen of het een lokale aardbeving is, of kleine ruk aan het apparaat die ervoor zorgt dat er plots toch een paar prijzen over het randje kieperen. Het resultaat? Zeventig euro aan shoptegoed bij de Lidl. Mooi, dat zijn toch weer bijna 260 Kordaatjes.