Als je een dikke AMG rijdt val je al op, maar heb je een AMG die aangepakt is door de Duitse tuner BRABUS, dan breek je nekken. De BRABUS ROCKET 900 edities zijn daarop dan ook geen uitzondering. Het Duitse tuningsbedrijf heeft drie modellen getuned en gestyled tot de meest gruwelijke scheurijzers ooit verkrijgbaar. De GLE 63S, de G 63 en de GT 63S zijn omgetoverd in brute monsters die je zeker één keer in je leven wil rijden. De Duitse tuner uit Bottrop maakt al jaren verschillende Mercedessen nog beter dan dat ze al waren. Ze maken elke
Mercedes die ze onder handen nemen uniek en weten al 44 jaar prachtige bolides te creëren. Het bedrijf is nog steeds van één eigenaar en is actief in meer dan 100 landen op de wereld. We kunnen zeggen dat
BRABUS, samen met
ABT, de beste tuners en stylers zijn van Europa.
More is more
Waar sommige mensen zeggen less is more, kent BRABUS alleen ''more is more.'' Al meer dan 40 jaar weet BRABUS het te flikken en komen zij met sterren die Mercedes zelf niet zo gelikt kon maken als dat BRABUS dat kan. Het is de passie voor
auto's dat het bedrijf al jaren drijft. BRABUS wil perfectie en probeert dit op elk aspect van zijn creaties toe te passen. Meer paardenkrachten, meer koppel, meer innovatie, meer veiligheid, meer interieur-gadgets en bovenal meer exclusiviteit.
BRABUS ROCKET 900 GLE 63S
De snelste benzine aangedreven SUV ter wereld is deze parel. De door BRABUS aangepaste versie van de Mercedes GLE 63S, is een bakbeest waar je een hoop supercars gek mee maakt. BRABUS heeft deze auto echt tot in de puntjes afgewerkt en op elk vlak proberen te verbeteren ten opzichte van de standaard versie. Onder de motorkap ligt een gekietelde 4.5-liter bi-turbo van Mercedes, die maar liefst 900 paardenkrachten produceert. Op de Nardo-Grey gespoten bolide is niet bezuinigd. Het interieur is een natte droom van elke autoliefhebber. Carbon, leer, rode striping en alles gedigitaliseerd. We kunnen stellen dat de mensen bij BRABUS ook hun geld hadden kunnen verdienen met kunst. Het exterieur van de auto is ook niet vervelend en een rondje over de Amsterdamse grachten zal veel mensen laten denken dat je hem hebt bekostigt via jouw nachtapotheek. De auto staat op 24-inch velgen, heeft koolstofvezel bumpers- en sideskirts, op de wagen zitten custom
BRABUS 900 logo's en de auto heeft een panoramadak. De BRABUS ROCKET 900 GLE 63S is de bruutste SUV verkrijgbaar op de automarkt. Helaas zijn er maar 25 stuks van gemaakt en met een startprijs vanaf 400.000 euro is hij ook niet de meest betaalbare.
Specs:
- Vermogen: 900 pk
- Koppel: 1250 Newtonmeter
- Topsnelheid: 330 km/u
- 0-100 tijd: 3.2 seconden
- Energielabel: G
BRABUS ROCKET 900 GT 63S
Als je van auto's houdt, kan je de uit huize BRABUS aangepaste GT 63S zeker waarderen. De BRABUS ROCKET 900 GT 63S is net als zijn grotere broers een auto op steroïden. Van de 900-serie is dit monster het snelst. Een sprintje van 0-100 doet dit monster in slechts 2.8 seconden. De looks heeft hij ook. Niet alleen het exterieur is mooi, ook het interieur mag er wezen. Van buiten is de GT afgewerkt met een carbonfiber grill- diffuser- en spoiler, hij heeft custom BRABUS-900 badges, 21-inch velgen voor, 22-inch velgen achter, een getint panoramadak en een opengesneden voorbumper die het monsterblok van meer zuurstof moet voorzien. Het interieur matcht natuurlijk ook bij het uiterlijk van deze gepeperde Mercedes. Honingraat-leren kuipstoelen, honingraat-leren deurpanelen, rode ambilight, custom-made BRABUS accenten en natuurlijk is alles digitaal. De auto is zeer exclusief en er zijn er in totaal maar tien van gemaakt. De prijs voor dit monster is dan ook astronomisch. De auto ging vanaf 435.000 euro de markt op. De bouwers uit Bottrop kunnen er wat van en ook met deze 900-versie laten ze dat zien.
Specs:
- Vermogen: 900 pk
- Koppel: 1050 Newtonmeter
- Topsnelheid: 330 km/u
- 0-100 tijd: 2.8 seconden
- Energielabel: G
BRABUS ROCKET 900 G 63S
De G-klasse is natuurlijk van zichzelf al een legendarische auto, maar de opgevoerde 900-versie van BRABUS zal de boeken in gaan als de meest gruwelijke terreinwagen ooit. Dit is natuurlijk geheel terecht, want als je een 900 pk sterke terreinwagen met de looks van een Picasso bezit, zal er niet gauw een betere komen. De G-klasse is eigenlijk de lachende derde van de rocket-serie, want hij is misschien niet de snelste of meest sportieve, maar wel de meest functionele voor dagelijks gebruik. Met zijn 900 pk sterke V8 pak je elke snotaap in zijn Golf GTI en ben je sneller weg bij het stoplicht dan dat je kan knipperen met jouw ogen. Wij vinden dit misschien wel de meest gelikte van de drie rocket-900's. Het exterieur kan niet breder en is volledig bewerkt. Onder de G, zitten 24-inch velgen, op de achterkant zit een carbon spoiler met rode accenten, de auto is voorzien van 'screamer-pipes' en de bodykit die op deze auto is geramd, is super ordinair. De G-rocket is een aso-bak, alleen dan zo een waar je wel graag in gezien wordt. Het interieur is net als bij de andere twee perfect (je moet er misschien wel van houden) met het honingraat-leer in de stoelen en deurpanelen ademt de auto luxe en comfort. Alles is weer digitaal, dus je gaat lekker met de tijd mee en de rode accenten maken het interieur helemaal af. Het is alleen altijd hetzelfde liedje: er zijn er ook van deze maar 25 gemaakt en de auto is niet scherp geprijsd. Mocht je een BRABUS ROCKET 900 G 63S willen, dan moet je even 571.270 euro aftikken. Niet voor de kleintjes dus.
Specs:
- Vermogen: 900 pk
- Koppel: 1250 Newtonmeter
- Topsnelheid: 280 km/u
- 0-100 tijd: 3.7 seconden
- Energielabel: G