Bij AC Schnitzer zijn ze
namelijk niet zo van de subtiele
bodykitjes . Nee, het moet allemaal
lekker in your face. Dat zijn we inmiddels gewend van het merk. Ook BMW’s nieuwe sportwagen moest eraan geloven. Pas na een beste tijd onder het mes mocht de BMW de kliniek van de plastische chirurg die zich AC Schnitzer noemt verlaten.
Na deze ingreep is de 8 Serie flink wat vleugeltjes rijker. Het meest opvallend is de agressief ogende achterspoiler die ze op de kofferbak
hebben geplakt. Die matcht dan wel weer lekker met de downforcevleugeltjes en de riante splitter op de voorbumper. Als je weer teruggaat naar de achterkant zie
je de gigantische diffuser achterop, geheel in stijl voorzien van een Formule 1-achtig derde remlicht. De vraag is een of dit niet een beetje over de top is. De 8 Serie is namelijk ook weer niet helemaal een
supercar, het is meer een krachtige GT.
Aan de andere kant, qua performance heeft AC Schnitzer
er nu wel voor gezorgd dat ‘ie supercar territory binnendringt. Hoewel de 850i xDrive met z’n 530 pk al prima van z’n plek komt, zijn de ruim 600 pk die de 4.4-liter
V8 er nu uit pompt pas echt bruut. Vind je de 850i net iets te duur? Niet getreurd, AC Schnitzer biedt ook de 840d xDrive de optie deze agressieve look te krijgen. Bovendien hebben ze het ‘dieseltje’ gekieteld van de standaar 320 pk naar 380 pk en 780Nm aan koppel. Die zes-in-lijn is nu pas een echt
koppelmonster . Een waar wij best een keer een stukkie in willen scheuren.