Godzilla. De meest Spartaanse supercar van het voltallige supercargilde. De auto die bewijst dat prijs niet altijd leading is als het aankomt op prestaties. Aankomende zomer komt er een nieuwe editie van het Japanse racemonster op de markt en Nissan noemt het al de ‘meest ingrijpende modelwijziging sinds de introductie in 2007.’ Dat belooft wat.
Nou, kom maar op dan. Qua vermogen hadden we altijd al weinig te klagen, maar uiteraard kan een upgrade niet ontbreken. De 3,8 liter V6 twinturbo leverde in de vorige versie 550 trappelende paardjes, dat worden er nu 570. Daarnaast is het koppel gestegen naar 633 Newtonmeter. Verder is de zestrapsautomaat met dubbele koppeling wat verfijnd, de carrosserie is wat stijver en dankzij een gewijzigde wielophanging is de wegligging en de stabiliteit naar een hoger level getild.
Maar ook het design is onder handen genomen. Binnenin is er een compleet nieuw dashboard in geflanst en hebben ze het aantal knopjes gereduceerd. Die knopjes worden grotendeels vervangen door een 8-inch touchschreen en de nieuwe display camond control unit tussen de voorstoelen. Aan de buitenkant is ook het een en ander gewijzigd. Zie bijvoorbeeld de nieuwe voorbumper en de luchtroosters aan de zijkant van de kont. Uiteraard zijn de karakteristieke ronde achterlichten en het kwartet vuistgrote uitlaten gebleven. Duidelijk,
Goed, Godzilla kan er weer effe tegenaan. Bestellen kan vanaf begin april, waarna ze vanaf de zomer in Nederland worden geleverd. Prijzen en prestaties worden later bekend gemaakt. Een ding is zeker. Wij kunnen niet wachten om ‘m voor jullie uit te testen.