Rapper Lil Nas X heeft de sneakergame tot een nieuw level getild met zijn nieuwe ontwerp van de Nike Air Max. Het gaat om een duivels ontwerp die zelfs een menselijke druppel bloed bevat in de zool van de schoen. Dat is best wel creepy, vindt ook Nike. In een statement laat het sportmerk weten zich volledig te distantiëren van de rapper en zijn duivelse schoen. Lil Nas X
Hoewel de ‘bloody shoe’ je misschien rillingen bezorgt, ziet het ontwerp er wel gewoon vet uit. Het old school model van Nike krijgt met zwart en rode tinten een gruwelijke look wat wordt afgetopt met Bijbelse verwijzingen naar de duivel. Overal is over nagedacht, want ook de hoeveelheid bedraagt een aantal van 666 exemplaren. Naast het feit dat dit goed in het thema valt maak je de schoen ook in één klap vrij bijzonder, waardoor de hardcore Lil Nas X fans bereid zijn flink in de buidel te tasten voor deze sneaker. De schoen gaat dan ook voor zo’n €860 over de online toonbank. Bij de aankoop ben je wel verzekerd van een menselijke druppel bloed, verwerkt in de zool van de schoen. De ‘Satan Shoe’ is een absolute must-have voor elke emo.
Montero
De schoen is uitgebracht in het thema van zijn recente videoclip Montero, die ook bol staat van verwijzingen naar de hel. Zo geeft de Old Town Road rapper een lapdance aan de duivel, wat hem op veel kritiek is komen te staan. Fans vinden dat kinderen deze clip niet mogen bekijken, terwijl ook de schoen volgens veel mensen te ver gaat. “De videoclip is een rechtstreeks ticket naar de hel.”, aldus een fan. “Kennelijk heeft Nike haar ziel verkocht aan de duivel, door zo’n Satanistische schoen op de markt te brengen.”, luidt de kritiek op Twitter. Miley Cyrus deed er overigens minder moeilijk over. Zij gooit lekker een kiekje op Instagram van haar eigen paar Satan Shoes.
Nike
Minder blij is Nike met deze bijzondere release van Lil Nas X. Het merk distantieert zich in een officieel statement van de rapper en zijn versie van de Nike Air Max. “We hebben geen enkele relatie met Lil Nas X. Nike is niet verantwoordelijk voor het ontwerp of de lancering van deze schoen en we steunen dit initiatief ook niet’’, geeft een woordvoerder aan. Het laat zien dat Nike nog niet zo creatief is ingesteld als de rapper en zijn marketingteam. Wij begonnen stiekem al te denken aan een exclusieve Nike schoen voor Vaderdag, met een druppel sperma in de zool verwerkt.