Iedere autoliefhebber is bekend
met de Mustangs, of ze nou klassieke oldtimers zijn of moderne scheurbakken. Vandaag focussen we ons weer even op de gouwe ouwe
Shelby Mustang GT500 uit 1967.
Het model van de Shelby Mustang is een high-performance upgrade van de Ford Mustang die van 1965 tot 1967 werd gebouwd door Shelby American en van 1968 tot 1970 door Ford. Deze ponyauto's zijn absoluut legendarisch en kunnen een monsterlijke hoeveelheid kracht produceren. Het model uit 1967 was het eerste model in de GT500-reeks en is ongetwijfeld het meesterwerk van Carroll Shelby en zijn team. Het ontwerp van de iconische wagen werd gebaseerd op de 1967 Mustang en werd voorzien
van een 7 liter Police-Interceptor V8 die, in combinatie met een aluminium mid-rise intake en 2X4-barrel 600 CFM Holley-carburateurs een vermogen van zo'n 355 pk kan leveren. Een echte, klassieke krachtpatser dus.
Deze specifieke Shelby uit 1967 is
voorzien van een brute zwarte verfbeurt met de twee kenmerkende witte strepen over de gehele lengte van
de auto voor een extra sportieve look. Ook
de originele stijl velgen draagt bij aan de stoere look van de bolide. Deze
musclecar heeft nog tal van zeldzame en originele onderdelen onder de motorkap liggen, zoals de de smog-emissie-olievulbuis, 'cookie cutter' olievuldop, kleppendeksels, datumcode-correcte tweepuntsverdeler (
dual-point distributor ), originele San Jose-radiator, C7ZE-ventilatormantel en de originele Shelby VIN-stempel en VIN-plaat. Ook het oorspronkelijke interieur is zeer goed bewaard gebleven. Zo vind je er de analoge meters, zwart lederen stoelen en driespaaks stuurwiel. In totaal zijn er zo'n 2048 van zulke wagens gebouwd in 1967. Deze originele Amerikaanse
musclecar behoort volgens ons tot de crème de la crème van de oldtimers en daar hoort natuurlijk een bijpassend prijskaartje bij. Precieze prijs voor deze specifieke wagen weten we niet, maar vergelijkbare modellen gingen de deur uit voor een prijs tussen de €80.000 en €205.000, afhankelijk van de staat
van de auto en de verkoper. Flinke duit in het zakkie, maar voor zo'n prachtauto moet je natuurlijk wel wat over hebben.