De onrust rond Justin Bieber is weer toegenomen na een aantal opvallende Instagram-posts. Op foto's van afgelopen weekend is de zanger te zien in een rode trui, waarin hij gekke bekken trekt voor de spiegel. Met de caption “Je kunt wijzen naar mijn gebreken of je kunt je eigen kleine bitch herkennen” roept bij veel fans vraagtekens op. In de reacties laten volgers massaal weten zich zorgen te maken. Sommigen vragen zich af of de popster mentaal wel stabiel is. Er wordt ook opnieuw gespeculeerd over mogelijk drugsgebruik, al ontkent zijn inner circle dit al jaren. Maar terwijl de zorgen toenemen, wijst Bieber zelf op iets heel anders: een nieuw begin. Vrijwel tegelijkertijd plaatste hij namelijk nieuwe hints over zijne lifestylemerk SKYLRK.
SKYLRK: een nieuw creatief hoofdstuk
Ondanks de zorgen lijkt Bieber niet stil te zitten. Integendeel: gisteren deelde hij weer nieuwe hints over zijn gloednieuwe merk
SKYLRK, dat inmiddels flink de aandacht trekt.
SKYLRK is een samenwerking tussen Bieber en
Neima Khaila, de oprichter van streetwearlabel
Pink Dolphin. Het merk richt zich op mode, accessoires en schoenen met een opvallende, kleurrijke stijl. Denk aan hoodies, chunky sandalen, zonnebrillen, mutsen en zelfs telefoonhoesjes, allemaal voorzien van het opvallende SKYLRK-logo.
Veelbelovend?
De stijl van SKYLRK valt in de smaak bij fans; op het eerste gezicht ziet het merk er strak, uniek en creatief uit. Bieber is de afgelopen maanden ook regelmatig gespot in zijn eigen ontwerpen, en de officiële website laat geïnteresseerden zich al inschrijven voor updates over toekomstige drops. Toch vragen sommigen zich af of deze creatieve uitlaatklep voortkomt uit een gezonde drive of eerder een afleiding is van persoonlijke problemen. Is SKYLRK een frisse start of een rookgordijn? Wij laten het even in het midden.
Britney 2.0 of gewoon misunderstood?
De vergelijking met Britney Spears is misschien makkelijk gemaakt, maar ook pijnlijk. Net als Spears staat Bieber al sinds jonge leeftijd in de schijnwerpers. De druk, de verwachtingen en het publieke oordeel zijn ongenadig. Toch heeft Bieber in het verleden vaker laten zien dat hij terug kan vechten, zichzelf kan heruitvinden, en nu mogelijk opnieuw een creatieve koers uitzet.
De zorgen om Justin zijn begrijpelijk, maar één ding is duidelijk: hij zit niet stil. Met SKYLRK laat hij zien dat zijn creatieve energie springlevend is. Wat wij tot nu toe hebben gezien, van de eerste ontwerpen tot de hele vibe eromheen, ziet er simpelweg ontzettend cool uit. Dit zou weleens een van de verrassendste en meest originele merken van het jaar kunnen worden. Wat er verder ook speelt, op stijlgebied is Bieber in elk geval helemaal on track.