Emilia GT Veloce is misschien wel dikste restomod op de markt

Een oude vlam weer flink van jetje geven. Dat kunnen ze wel bij Emilia Auto Gmbh in Hamburg. Zo hebben ze deze gedateerde sportbak omgetoverd tot een jong prachtbeest. Echter kunnen we niet om de samenwerking met Vela Performance heen. Vela kennen we natuurlijk van de beestachtige Porsche RUF CTR. Hierdoor kunnen we al constateren dat dit een zieke bak gaat worden.

Emilia/Guilia GT

Je kan direct zien dat het om een restomod gaat. Het originele schepsel van de Guilia GT had 125 pk, dit hebben ze omhoog geschroefd naar 510 pk. Hoe is dit gedaan? Ze hebben de 2,9 liter V6 van de nieuwe Guilia Quadrifoglio gebruikt. Je zou denken dat de wagen direct door tweeën gaat. Dat is dus niet zo, de wagen is flink onder handen genomen. De hele carrosserie is versterkt en uitgerust met een stalen spaceframe. Best dik voor zo’n bak op leeftijd.

Neus Emilia Veloce

Het mooiste aan de Alfa is toch het uiterlijk. De bochtenvreter heeft een geweldige make-over gekregen. Zo zijn de verchroomde delen eraf gehaald. In plaats hiervan stralen nieuwe koolstofvezel onderdelen hun glorie uit. Dit maakt de auto niet alleen mooier maar ook lekker licht. Daardoor race je sneller door de Italiaanse passen heen.

Samenspel

De Romeo is uitgerust met flinke Brembo remmen en voorzien van alle moderne hulpmiddelen. Kortom: deze bak is nog enigszins bestuurbaar. Ook ogen de nieuwe lampen lekker agressief en geeft dit een mooi samenspel met de extra brede body van de auto.

Interieur

Het interieur van de bolide oogt elegant en straalt pure luxe uit. Het is een gruwelijke mix van klassiek en modern. Ook de hendel van de nieuwe achttraps automaat lijkt op een sportief pookje. Het is een compleet plaatje.

Reageer op artikel:
Emilia GT Veloce is misschien wel dikste restomod op de markt
Sluiten