1. Home
  2. Oilstainlab onthult de HF-11, die maar 25 keer geproduceerd wordt

Oilstainlab onthult de HF-11, die maar 25 keer geproduceerd wordt

20 okt , 16:00 Machines
HF-11
Houd je vast, autoliefhebbers! De broers Nikita en Iliya Bridan van Oilstainlab hebben weer iets krankzinnigs bedacht: de HF-11. Dit is geen normale auto, nee, dit is een “sociaal onverantwoord” scheurmonster. Met een belachelijke 650 pk, een gewicht van slechts 900 kilo en een rode lijn die piekt bij 12.000 toeren per minuut, is dit beest gemaakt voor maar één ding: totale chaos op de weg. En dat alles is verpakt in een gelimiteerde editie van slechts 25 stuks. Dus ja, exclusiviteit gegarandeerd.
En als je dacht dat het niet gekker kon: 11 van deze 25 gelukkigen krijgen ook toegang tot het 'Maniac' pakket. Wat houdt dat in? Geen idee, maar met een naam als Maniac wordt het waarschijnlijk gewoon waanzin in een doosje.

Thunder Volt

Wat deze hypercar echt anders maakt, is de zogenaamde 'Thunder-Volt'-aandrijflijn. Of je nu graag luistert naar het gebrul van een platte zescilinder benzinemotor óf liever fluisterstil elektrisch rijdt, de HF-11 biedt beide opties. En als klap op de vuurpijl: je kunt kiezen tussen een handgeschakelde zesbak of een zeventraps sequentiële versnellingsbak. Welke gek heeft dat bedacht? Nou, blijkbaar twee gekken met een smaak voor snelheid.
HF-11

HF-11 is een eerbetoon

Het ontwerp is een eerbetoon aan hun mythische Half-11 prototype – een concept dat uit de jaren '60 lijkt te komen, maar vijf jaar lang de wereld rondtestte en daarbij een legende werd. “Om onze toekomst te definiëren, moesten we eerst ons verleden bouwen,” zegt Iliya Bridan, co-founder en tijdreiziger in spe. De HF-11 is volgens hem het resultaat van die visie. Een soort tijdmachine op wielen, maar dan met een belachelijk sportieve look, een koolstofvezel monocoque en genoeg ruimte voor lange mensen. Ja, zelfs als je boven de 1,90 meter bent en een helm op hebt, pas je erin.
Dus, wil je er eentje? Je kunt ‘m vanaf 2026 in je garage zetten, mits je minimaal 1,7 miljoen euro (voor de benzineversie) of een schamele 2,15 miljoen euro (voor de EV) over hebt liggen. Zoals Nikita Bridan zegt: “We zijn klaar om maniakken te vinden die onze visie delen en deze machine tot het uiterste drijven.” Laten we hopen dat jij er één van bent!
Delen met
Ook interessant