Motorrijden is geweldig. Het gevoel van vrijheid en de pure adrenaline zorgen voor vlinders in je buik. Maar op wat voor motor wil je rijden? Op een super dikke natuurlijk! Er zijn veel zieke tweewielers op de markt. Van groot tot groter. Wij hebben de dikste en leukste motoren die je op de markt kunt vinden voor je op een rijtje gezet. Boss Hoss
De Boss Hoss is een flinke jongen. De Amerikanen willen overal een V8 in stoppen, zelfs in hun motoren. Dat is te zien aan de Boss Hoss. Deze joekel beschikt over een Chevrolet V8. Dit scheurijzer heb je in drie verschillende uitvoeringen: de 430 pk, 445 pk en de 563 pk versie. De motor weegt dan ook een flinke 528 kilo's, en dan hebben we de benzine er nog niet eens bijgerekend. Wil je zo'n motortje bemachtigen? Nieuw kost deze machine €57.000 euro. Op marktplaats gaan deze barrels nog steeds voor ongeveer dezelfde prijs weg.
PMG V8
In Australië houden ze blijkbaar ook van flinke motoren. Hierom heeft PMG een eigen V8 gecreëerd. Dit is gedaan door twee Yamaha R1 motoren aan elkaar te plakken. De motor beschikt dus over flink wat pk's. 334 pk om precies te zijn. Daarbij weegt de motor een kleine 238 kilo. PMG zegt makkelijk een betrouwbare 400 pk uit het blok te kunnen halen. Echter is dit mormel nu al een flinke orgaan donor. Dit is te merken aan de technische data. PMG geeft de topsnelheid niet vrij, maar ze vragen wel: 'How brave are you'? Wij van FHM denken dat dit genoeg zegt. Durf jij het aan?
Kawasaki Ninja H2R
Kawasaki heeft kunst gemaakt. Het is misschien niet moeders mooiste, maar deze fiets blaast je volledig van je sokken. Jij denkt dat jij de power van dit beest aankunt? Nou, echt niet! Wanneer je op deze motorfiets zit zal je eerst snel een schietgebedje moeten uitvoeren. God moge je bijstaan, want dit is geen speelgoed meer. We zullen even een voorbeeld geven: De Bugatti Chiron zal 2800 PK moeten hebben wil hij deze motor bij kunnen houden. Kortom: deze motor is niet voor schijterige mensen.
Ducati Panigale V4
Italianen staan bekend om pure passie. Dit is terug te zien in deze heerlijke
Ducati. De naam van het merk alleen al is om je vingers bij af te likken. De
Panigale V4 is volgens de Italianen de ultimatieve racemachine, en hier kunnen we ze alleen maar gelijk in geven. Je sleurt deze tweewieler door de bochten alsof het niets is. Ook is het design door en door Italiaans. Het heeft klasse, is agressief en geeft je een gevoel van nederigheid mee. Dit is ook zeker nodig, want de motor is niet om mee te sollen. De 214 PK op 175 kilo leeggewicht kunnen je ergste nachtmerrie zijn zodra je dit beestje niet kunt beheersen. In het kort, het is een echt Italiaans meesterwerk.
BMW M 1000 RR
De Duitsers staan bekend om perfectie. Deze skill tonen ze maar weer al te goed bij de nieuwe aanwinst van
BMW. Deze
BMW is maar al te vlot, bijdehand en belachelijk ziek. De naam BMW Motorsport staat niet zomaar ergens voor. Deze BMW heeft genen die direct uit de racesport zijn komen overwaaien. Het is ook geen motor voor beginners. Deze motor beschikt over 212 pk en heeft een drooggewicht van 170 kg. Niet slecht dus.
BMW R60/6
We kunnen maar geen genoeg krijgen van Arjen van den Boom. Deze heer maakt zonder twijfel de vetste custom bikes. In het speciaal vonden wij deze ombouw van de BMW R60/6 erg opvallen. Hij is klassiek gebleven, maar toch is de motor een geweldige metamorfose ondergaan.
Arjen is zoals we weten geen kleine naam in de custom bike scene. Zijn klandizie bestaat uit namen als Ben Affleck en andere supersterren. Motoren hoeven niet heel hard te gaan om vet te kunnen zijn. Hierbij maakt huis eigen fotograaf Paul van Mondfrans Lindén de mooiste foto's van deze tweewielers.
Norton Commando 961 Café Racer
Norton is een geweldig exclusief Engels merk met veel historie. Ze hebben veel overwinningen op racegebied op hun naam staan. De designs van Norton zijn niet te verwarren met andere fabrikanten. Deze Commando is een van de meest populaire modellen, en het is wel te zien waarom. Met deze motor ben je de opperbaas van elke Engelse tweewieler meet. Helaas loopt Norton erg te stoeien met de financiën. Ze zijn al een aantal keer op de fles gegaan. In 2020 had het bedrijf een belastingschuld van €300.000 euro. Toch blijven de motoren één van de mooiste scheurijzers met een vleugje ' British herritage ' op de markt.