Het nieuwste X-model van BMW is onthuld. Het is de langverwachte BMW X7. Een bakbeest vol luxe waar BMW ons al lange tijd voor warm maakte. Nu is de grote broer van de X5 en de X6 dan eindelijk daar. Met deze nieuwe BMW als concurrentie gaan auto’s als de Range Rover, de Audi Q8 en de Mercedes GLS het zwaar krijgen. De markt overnemen
Dat is namelijk
de markt die BMW wil overnemen met deze gigant. Ze willen mensen uit die Range Rover trekken en in de zijdezachte stoelen van de gloednieuwe X7 zetten. Deze dikke wagen is vanbinnen dan ook van alle luxe voorzien. Als je ‘m als 6-zitter configureert zit je op de tweede rij namelijk net zo comfortabel als op de voorstoelen. Natuurlijk voorzien van een dikke laag zacht Merino leer. Terwijl je luistert naar wat knettergoede muziek uit de twintig Bowers & Wilkins-speakers,
kun je je verwonderen over de
shitload aan lichtjes in het glazen dak.
Dit kun je met z’n zessen doen, al heb je dan nog maar een magere 326 liter aan kofferbakruimte tot je beschikking. Als
je een keer boodschappen moet doen bij de Ikea, dan klap
je de achterste twee rijen lekker weg waardoor je ineens een bizarre 2120 liter aan kofferbakruimte creëert. Daar prop je een Billy-kastje wel in.
Dikke zes-in-lijn
Ook hebben de designers flink hun best gedaan om buitenkant van de BMW X7 een luxe uitstraling
te geven. Met een astronomisch grote grille en tot 22 inch velgen overschaduw je al gauw de gemiddelde Range Rover. Om ze vervolgens helemaal het nakijken te geven,
zal je voor de X7 M50D moeten gaan. Deze 400 pk sterke 3-liter zes-in-lijn levert dik 760Nm aan koppel. Met dit blok accelereert deze ruim 5,1 meter lange wagen in slechts 5,4 seconden naar de 100 kilometer per uur. Best een
snelle SUV dus. Helaas mogen wij niet genieten van de 4,4-liter V8, die is niet voor de Europese markt.
Vlaggenschip
Dit nieuwe vlaggenschip van BMW is namelijk vooral op de Amerikaanse, Chinese en Arabische markt gericht. Toch kun je de X7 ook hier wel in je winkelkarretje flikkeren. Over de prijzen is niet veel bekend, maar als je nu nog een B-segment auto rondrijdt, zal je deze waarschijnlijk aan je voorbij moeten laten schieten. Ga je jezelf toch in de schuldsanering werken om deze
dikke bak aan te schaffen, dan zal je alsnog even moeten afwachten, in maart 2019 wordt de X7 namelijk geïntroduceerd.