Na weken van belabberde streams moet Viaplay abonnees compenseren

31 mei 2022, 11:00 Entertainment
formule1
Natuurlijk zijn we ondertussen allemaal bekend met Viaplay. De rechten van de Formule 1 zijn namelijk gekocht door dit bedrijf. Laten we toch effe eerlijk zijn: de Formule 1 op Viaplay is op z’n zachtst gezegd niet opgewassen tegen haar voorganger Ziggo Sport. De Consumentenbond wil dan ook dat klanten van de streamingdienst gecompenseerd worden voor de slechte kwaliteit van de Formule 1-streams
Viaplay heeft natuurlijk een monopoly op de Formule 1, hierdoor kunnen ze doen en laten wat ze willen. Ziggo deed afgelopen jaren natuurlijk de F1 en dit ging bijna altijd goed. Het commentaar was goed en de stream liep meestal gewoon soepel. Viaplay heeft dit allemaal toch wat minder voor elkaar. De stream loopt vaak vast en het commentaar is gewoon oersaai, we missen echt de passie van Olav en Jack.

Slechte internetverbinding

Volgens Viaplay komen de haperende streams door slechte internetverbinding van abonnees en kunnen ze er zelf niks aan doen. Wij hebben het snelste internetpakket en onze stream hapert ook, klinkt als onzin dus. Deze reactie is tekenend voor het klachtenbeleid van de streamingdienst. Op niks wordt eigenlijk serieus gereageerd. Ze brachten zelf naar buiten tevreden te zijn met de uitrol van de dienst in ons landje! Ze zeiden hierover: "Gezien het grote aantal klanten en de intense interesse in onze live sportevenementen zijn we positief over de prestaties van ons platform tot nu toe". De consumentenbond wordt hier echter wat minder blij van. Samen met de ACM zitten die namelijk Viaplay achter de broek aan zodat ze op zijn minst een compensatie gaan bieden.

Geen 4k beeldkwaliteit

Wat misschien nog wel het meest bedroevend is, is dat het nog steeds in 1080P is. Ziggo sport bood F1 al in 4k aan en dit was voor het bedrag wat Viaplay vraagt ook wel te verwachten op het Zweedse platform. We zitten nu dus met een 1080P stream die ook nog hapert, beetje jammer.
Delen met
Ook interessant