Kledingmerk In Gold We Trust gaat als een trein. Kijk maar eens op straat om je heen en de kans is groot dat je het merk bij iemand voorbij ziet wandelen. Nu hebben ze mooi nieuws, want ze kondigen een samenwerking aan met NOMAD in de vorm van een nieuwe collectie: Digital Nomad. Wij vertellen je alles over deze dijk van een collab.
Hoewel de overeenkomsten tussen de twee merken misschien niet direct voor de hand ligt, hebben ze veel gelijkenissen als het gaat om hun manieren van bedrijfsvoering en strategie. In Gold We Trust legt vooral de focus op het stadsleven en een straatuniform, terwijl NOMAD vooral producten maakt die meer bedoeld zijn voor de avonturiers onder ons. De twee merken ontmoeten elkaar in het midden, of zoals zij het liever noemen, in de Digital Nomad. Deze nieuwe collectie is ontworpen voor individuen die de wereld rondreizen en zich laten inspireren door alles wat er op hun pad terecht komt. Het perfecte midden dus.
De collectie is wel dik hoor. De vierdelige collectie bestaat uit een t-shirt, een hoodie, een trui en een bodywarmer. Om elke hindernis te weerstaan tijdens de avonturen die je gaat beleven, heeft elk stuk van de collectie een andere functie. De bodywarmer kan worden opgevouwen en opgeborgen in eigen binnenzak, zodat er slechts een klein zakje overblijft dat gemakkelijk meegenomen kan worden. Ideaal, toch? Dat is nog niet alles, zowel de hoodie als de sweater zijn voorzien van ritszakken die ervoor zorgen dat je onderweg geen waardevolle spullen verliest. Handige kledingstukken voor de festivalletjes ook.
Het wordt nog beter. De twee merken willen graag zo verantwoord mogelijk te werk gaan. Voor hun collectie Digital Nomad hebben ze daarom gekozen om 3D-technologieën te gebruiken. De gedachte hierachter is om een van de meest vervuilende processen van collectieproductie, namelijk het nemen van stalen, te optimaliseren. Door het samplingproces digitaal te gaan leveren, wordt er veel materiaal en transport bespaard. De twee merken proberen er dus een duurzame collectie van te maken. Waarvoor hulde. Door de 3D-technologie weten de klanten precies wat ze kopen, ook al zien ze het alleen in 3D. Wij weten het wel hoor: aanschaffen die handel. Meer info vind je op ingoldwetrust-official.com .