5 redenen waarom jij de Kawasaki Z900 wil hebben

06 mei 2021, 15:30 Machines
kawasaki z900 fhm05

De Kawasaki Z900 staat in de showroom altijd net wat trotser, blinkender en zelfverzekerder bij dan z’n collegamodellen. Hoe dat komt? Het is al jaren bij uitstek het best verkochte model van Kawa. Wat heet: het is een van de best verkochte naked bikes wereldwijd . Wij geven je vijf redenen waarom jij er ook eentje op de stoep wil hebben.

De gure aprilwind snijdt langs het onbedekte stukje van onze nek. Het is koud, maar gelukkig zijn we goed ingepakt. Dat is ook wel nodig, want er staat een forse rit op het programma. Vanaf woonplaats Amsterdam vertrekken we per motor naar Oesterdam in Zeeland, om de shoot met FHM Buurmeisje Katie in goede banen te leiden. Of nou ja, eigenlijk is dat gewoon een goede reden om een dikke rit van een slordige 150 kilometer (en terug) af te leggen met de Kawasaki Z900.

kawasaki z900 fhm21

Looks

Als je aan Kawasaki denkt, dan denk je aan groen. Of zoals het publiek in Lingo zou zeggen: ‘groeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen!’ Maar onze Kawa is een keer niet groen, maar rood. Of nou ja, zwart-rood. Of zoals we officieel zouden moeten zeggen: Metallic Spark Black / Metallic Flat Spark Black / Red. En dat staat ‘m bijzonder lekker. Het is ook wel eens verfrissend, om een Kawa in het rood te zien. Zo wild als een stier wordt van de desbetreffende kleur, zo wild worden wij van de looks. Dit klopt gewoon als een tiet. Rode velgen, rood buizenframe, vlot Akra uitlaatje eronder, scherp neusje, venijnig kontje. Als je iets stoers en pittigs zoekt op motorengebied, dan is dit alles wat je te wensen hebt.

Rijk uitgerust

Never change a winning team is op zichzelf een kloppend credo, maar dat gaat natuurlijk niet op als je van dat winning team een unbeatable team kan maken. Precies wat Kawa heeft gedaan met de Z900. Voor dit jaar is de bestaande succesformule uitgebreid met wat serieuze verbeteringen. Zo heeft ‘ie een vernieuwd frame, aangepaste injectie- en veerinstellingen en is ‘ie nog rijker uitgerust. Meest in het oog springende verbeterpunten: traction control en een TFT-kleurendisplay. Daarnaast kun je rekenen op geïntegreerde rijmodi, volledige LED-verlichting en een next step in Kawasaki’s kenmerkende Sygomi styling. Alsof Manchester City nog even de beschikking krijgt over Virgil van Dijk, Frenkie de Jong en Kylian Mbappé. Het maakt ‘m bijzonder compleet.

kawasaki z900 fhm17

Snelheid

De basis van dat winnende team is gelegd met de 947cc viercilinder motor. Goed voor 125 pk en 98,6 Newtonmeter aan koppel. Het is perfect gebalanceerd met de aanwezige kilo‘s. Hij daagt continu uit om weer aan die gashendel te trekken, wat de aanwezigheid van Flitsmeister tot een eerste levensbehoefte promoveert. Het maakt de snelwegrit naar Zeeland gelijk gevaarlijk. Met name boven de 7.000 toeren speert ‘ie er heerlijk vandoor, wat gepaard gaat met een intens, diep en donker geluid. Hoofdverantwoordelijk is het nieuwe uitlaatsysteem met getunede inlaatgeluid, wat voor een extra kieteltje zorgt in de onderbuik van de bestuurder. Bovendien stoot ‘ie ook nog minder uit. Wij blij, Moeder Natuur blij.

Prijs

Dat alles voor een prijskaartje van €10.699,-. Neem van ons aan: dit is echt een zeer scherpe prijs voor een bijzonder compleet scheurijzer. Value for money, baby!

kawasaki z900 fhm13

Complete pakket

Zo krijg je met de Kawa Z900 het complete pakket op je bordje. Venijnige looks waar je buurman vol bewondering en een gezonde dosis jaloezie naar zal kijken, een portie snelheid waarmee je altijd je hoofd leeg kan blazen, heel veel waardevolle features en dat alles voor een aantrekkelijke prijs. Tel deze opsomming bij elkaar op en je snapt waarom de Kawasaki Z900 tot de best verkochte naked bike ter wereld behoort.

Meer info over de Kawasaki Z900 kun je vinden op kawasaki.nl

Specs Kawasaki Z900

Motor: viercilinder lijnmotor Motorinhoud: 948 cc

Vermogen: 125 pk op 9.500 toeren per minuut Max koppel: 98 Newtonmeter

Gewicht: 210 kilo Tankinhoud: 17 liter

Prijs (vanaf): €10.699,-

Gallery

Credits

Tekst + Beeld: Chris Riemens

Meer motortesten?

Delen met
Ook interessant