De dikste sportwagen van Mercedes is de AMG GT R, daaronder kom de GT S en daaronder de GT. Maar nu vonden ze bij de Duitsers dat het gat tussen de R en de S wat groot was. Dus kwamen ze met de GT C roadster. Om de line up te vergroten en het 50-jarig bestaan van AMG te vieren, hebben ze daar nu ook een coupé versie van gemaakt: de GT C 50 edition.

Dicht is altijd mooier. Geldt ook voor deze AMG knaller. De GT C is voorzien van dezelfde 4,0 liter V8 als z’n dakloze brother die 557 pk en 680 Newtonmeter aan koppel levert. Van 0 naar 100 legt ‘ie af in 3,7 seconden en de acceleratie houdt op bij een snelheid van 317 km/u. De toevoeging 50 Edition verwijst naar het 50-jarig bestaan en naar de hoeveelheid exemplaren die van de AMG gebouwd gaan worden.

Allemaal prima in orde. Echt grote uiterlijke veranderingen zijn er niet. De GT R blijft het bruutste beest van de klas.

Wat betreft nieuwe auto’s kijken wij reikhalzend uit naar september, wanneer Mercedes op de IAA haar eigenste hypercar gaat onthullen: de AMG R50. Een bolide die moet concurreren met de McLaren P1, de Porsche 918 Spyder en de LaFerrari.

Mercedes AMG R50
R50 Concept van Schulte Design

1.400 pk moet genoeg zijn om mee te gaan doen in de koningsklasse van de sportwagens. Prijskaartje is ons met 2 miljoen euro exclusief belastingen alleen net iets te gortig.

Hieronder meer foto’s van de GT C.