De artiest z’n nieuwe
wijn heeft ‘ie niet helemaal alleen gemaakt. Hij heeft hulp gekregen bij
het maken en ontwikkelen van
de wijn van ondernemer James Morrisey en muziekmanager Dre London. De wijn is van hoge kwaliteit, maar dat hadden we niet anders verwacht van Post. Maison No. 9, hoe het wijntje heet, wil een hoogwaardige, toegankelijke selectie zijn, afkomstig uit de traditioneel rosérijke regio Provence, wat we ten noorden vinden van het beroemde Côte d’Azur. Klinkt chique hoor! Zelf zegt de rapper altijd
al een droom te hebben gehad om een wijn te maken. “Rosé is echt geschikt als je zin hebt in wat fancy’s. Het is een leuke afwisseling. Ik heb al een tijdje gedacht aan het maken van mijn eigen wijn.” Over de naam heeft Post ook nagedacht. Maison No. 9 is geïnspireerd op de favoriete tarotkaart van de
zanger, de negen zwaarden, wat dan weer symbool staat voor de dagelijkse overwinningen. Lekker over nagedacht, pik!
Je vraagt je vast af waar dit wijntje nou precies uit gemaakt is. De Maison No. 9 is een rosé bestaande uit 45% Grenache Noir, 25% Cinsault, 15% Syrah en 15% Merlot. Die laatste komt je vast bekend voor. Er zouden in dit wijntje aroma’s van rijpe ananas, peren en aardbeien te vinden zijn, met hints van Franse desserts. Je zou verwachten dat ie daardoor mierzoet wordt, maar als we Post Malone moeten geloven,
heeft ie een heerlijke frisse en droge afdronk.
Niet alleen de wijn is bijzonder, ook de fles is oogverblindend mooi. De wijn wordt gepresenteerd in een volledig glazen fles met een langwerpige hals. Zelfs de kurk is vervangen door een herbruikbare, massieve glazen kruk. Vanaf juni kun je zelf de Maison No 9. proeven, dan ligt ie namelijk in de winkels. Flessen zijn verkrijgbaar in de maten 750 ml, 1,5 liter en 3 liter, die kosten tussen de 22 en 90 dollar.