Moto rebuild maakt van retro bikes weer vette motoren

Stel je voor: je hebt net je motorrijbewijs gehaald, dan wil je natuurlijk ook een hele dikke motor rijden. Maar goed, die zijn natuurlijk ook gigantisch duur. Wat kan je dan doen als je niet de financiële middelen hebt? Maarten Bressers en zijn vader kwamen tot de ultieme oplossing en staken de koppen bij elkaar en kwamen met Moto Rebuild.

Het ontstaan

Maarten mocht in 2016 zichzelf trotste eigenaar van een motorrijbewijs noemen. Dat wil je showen natuurlijk, maar dat doe je niet door het roze papiertje rond te laten gaan bij een kringverjaardag. Nee, dat doe je doormiddel van een ontzettend dikke motor. Maar die kosten geld en dat had Maarten niet voldoende om zijn droom scrambler te kopen. Gelukkig zijn hij en zijn vader van creatieve aard en besloten ze om de koppen bij elkaar te steken. Zo kwamen ze op het idee om Moto Rebuild op te richten.

Veel lof

Maarten deelde zijn eerste toffe creatie op Instagram. Dit werd zo enthousiast opgevangen dat hij er nog meer wilde maken. Hard aan de slag met concepten bedenken en uitvoeren. Hij ging zelfs motoren verkopen en zo is het meer dan een uit de hand gelopen hobby geworden. We zijn nu vier jaar verder sinds de allereerste Moto rebuild. Onlangs heeft Maarten zijn zevende design afgerond. Die ziet er ontzettend dik uit.

BMW R80RT

Zijn nieuwe baby’tje is de BMW R80RT uit het bouwjaar 1985. Zijn inspiratiebron was gek genoeg een Porsche. Maar ook niet zomaar eentje, het is een porsche van hout met volgens Maarten “de perfecte bollingen”. Dus zijn motor moest ook van houten details voorzien worden. Hij en zijn vader zijn ook wel van de futuristische snufjes. Ook al is het een retro-bike, voorzien zij de BMW van onder andere een digitale snelheidsmeter en led-lampen. Zoals te zien is, pakt dit ontzettend goed uit. Gelukkig benutten mensen zoals Maarten en zijn vader hun talenten erg goed.

Meer zien? Check het hier!

 

Reageer op artikel:
Moto rebuild maakt van retro bikes weer vette motoren
Sluiten