Wij zijn wel fan van auto’s die zes wielen tellen. Compensatievoertuig of niet, een 6x6 is gewoon heel dik. Dat weten de ombouwbazen uit de autowereld inmiddels ook al een tijdje. Zo zagen we in het verleden namelijk al een Ford F-150 waar een as bij aan is geplakt en een Jeep Wrangler met twee extra wielen.
Het grote probleem is alleen dat die met wielen overladen wagens vaak aan de prijzige kant zijn. Het is namelijk niet zo dat je met de opbrengst van je pas verkochte Astra ineens een Mercedes X-Klasse 6x6 op de stoep hebt staan. Maar wat nou als je een 6x6 versie hebt van een auto die an sich al niet de duurste is? De Lada Niva bijvoorbeeld.
Dan krijg je deze creatie. Een lange Niva met een extra asje. Eerlijk is eerlijk, hij ziet er best dik uit. Met 100.000 kilometer op de teller vindt de huidige eigenaar het tijd om ‘m de deur uit de doen. Als je ‘m wil hebben kost je dat wel ongeveer een half miljoen. Een half miljoen Russische roebels welteverstaan. Dat is omgerekend zo’n 6500 euro. Da’s toch geen geld voor een brute 6x6?
Het nadeel is wel dat je naar Rusland zal moeten om je 150 pk sterke zeswieler op te halen voor dat geld. Het voordeel is dat die Lada’s toch niet te slopen zijn, dus die terugrit overleefd ‘ie wel. Bovendien maak je dan bij terugkomst wel helemaal de blits in je spotgoedkope zeswieler.