Nieuwe Porsche 718 Cayman GT4 in tha house! Dat wordt een groot speelparadijs, want hij komt er met een zescilinder, dikke spoiler en handgeschakeld. Linneaushof is er niets bij. Meer pk's, beter geluid
Qua motor
zijn ze afgestapt van de vorige editie van de GT4, want die had een viercilinder turbo onder de kap. Gelukkig zijn ze weer terug naar waar ze
horen, want
een Porsche moet je horen grommen. Dat lijkt met deze 414 pk sterke, 4,0 liter atmosferische zescilinder wel snor te zitten. Qua vermogen krijg je er 35 pk bij, wat natuurlijk altijd welkom is. Zeker
bij een volbloed sportwagen als de Cayman, wat misschien nóg wel een tandje meer sportwagen-DNA in zich heeft dan de 911.
Aerodynamisch
Dan door naar de looks, die weer
lekker hetzelfde lijkt als het laatste model. Maar ja, wat verwacht je dan bij een Porsche. Lekker is ‘ie in elk geval en dat geel misstaat ‘m
absoluut niet. Ondanks dat ‘ie er vrij hetzelfde uitziet,
hebben de aerodynamische jongens en meisjes van de Stuttgarters het voor elkaar gekregen om de downforce met maar liefst 50% te laten stijgen. Yep, dat lees je goed. Deze bolide plakt straks aan de weg als een plak kaas in een verhitte pan.
Kost 'da?
We hebben het hier over het absolute topmodel van de Porsche Cayman, dus je snapt dat je een paar knaken mag meebrengen. De 718 Spyder gaat voor 148.500
euro, terwijl de 718 Cayman GT4 liefst 151.400 euro kost. Daarvoor kun je ook prima een 911 halen trouwens, het is maar net waar je voorkeur naar uitgaat.
Voor de weekendjes zouden wij absoluut voor de nieuwe GT4 gaan.