De brullende V10-motor is goed voor een totaal van 640 paardenkrachten. Dat is zo’n 30 pk meer dan zijn voorganger. Sta je bij het stoplicht en springt ‘ie op groen, dan moet je ’t gas maar eens goed intrappen. Als het goed is, dan rijd je binnen een spectaculaire tijd van 3.1 seconden honderd
kilometer per uur. Als we dan toch al onderweg zijn, dan
kunnen we net zo goed de topsnelheid van de wagen even testen. Linkerbaan op de Duitse snelweg, remmen is angst, dus doorgassen naar de top van 325
kilometer per uur.
Naast de extra power die in de vierwieler gepompt is, zijn er dus nog ook een aantal dingetjes aan het uiterlijk veranderd. Zo heeft ‘ie koplampen en het bumperwerk is ook onder handen genomen. Het interieur is voorzien van een infotainmentsysteempje met touchscreen. Daarnaast
hebben de Italiaanse autobouwers ook nog gewerkt aan een meesturende achteras én ze
hebben de uitlaatstukken wat hoger in de booty van de Huracán Spyder geplaatst. Al met al kunnen we gerust zeggen dat deze zomerse editie van de supercar erg goed gelukt is. De eerste exemplaren zijn rond het voorjaar klaar voor de verkoop.