Er is dus dát meisje. Knap, leuk en lief. Normaal gesproken weet je precies wat je moet doen om indruk te maken op de vrouwtjes, maar nu loop je ineens helemaal vast. Wat doe je dan? Je professor om raad vragen, dacht Jake. Het begon
eigenlijk als een geintje. Jake vroeg zijn professor om hem te
helpen hét perfecte berichtje te creëren om een meisje mee uit te vragen. De professor ging
hier bloedserieus op in en maakte een uitgebreid plan gebaseerd op drie kernmodellen, Ethos, Pathos, Logos. Deze staan ook bekend als de technische middelen van overtuiging.
Bij Ethos
draait het
om het karakter
en de goede wil. Jake is natuurlijk een aardige vent die iemand wilt helpen. Pathos draait om het bespelen van de emoties van je publiek, ofwel je potentiele date. Hier doet
de hond zijn intrede, Jake spotte de hond op instapics
van zijn droommeisje Hannah. Meisje houdt van honden, dus slim om deze in
de date te betrekken. Bij Logos moet de date eigenlijk als ‘logische stap’ beschouwd worden. Hannah is druk aan het verhuizen dus ontspanning en een fijne maaltijd zijn zeker welkom dan.
Deze technieken voor overtuiging werken al sinds de tijd van Aristoteles en ook nú werkt het! Door de hulp van zijn professor en de klassieke theorieën regelt Jake het gewoon. Wie zei dat professoren en mega oude stof saai waren?
Zowel meiden als jongens gaan helemaal los op twitter, ze vinden de actie helemaal top.