Er zijn verschillende snacks en drankjes op deze wereld waar je heerlijk van kunt genieten, maar OREO's en een blikje Coca-Cola maken elke chillavond tot een groot succes. De Amerikaanse merken slaan nu de handen ineen en lanceren op 5 september een Limited Edition Cola. Bijkomend voordeel; het exclusieve drankje bevat geen suiker!
De samenwerking tussen de twee merken draait om het vieren van vriendschap. Beste maten nemen vaak elkaars eigenschappen over en versterken elkaar hiermee. Coca-Cola en OREO zijn van oudsher ook 'besties' en combineren nu het beste van twee werelden in één product.
Met de unieke samenwerking willen Coca-Cola en OREO de ultieme smaakbeleving aanbieden. Dit doen ze niet alleen met een Limited Edition blikje frisdrank, maar ook in de echte wereld. De Limited Edition Coca-Cola zero sugar gaat gepaard met digitale -en fysieke ervaringen, waarbij fans worden uitgenodigd om de 'Bestie Mode' te activeren en een team te vormen met hun beste vrienden. In samenwerking met Spotify is een exclusief platform ontworpen genaamd 'Bestie Mode Digital Experience'. Het platform biedt een unieke muziekervaring die is ontworpen om de muzieksmaak van vrienden te laten samenkomen en er vervolgens met elkaar van te genieten. Eigenlijk een soort festival in het klein dat in gang wordt gezet met een simpel onlineplatform, vet!
Eenmaal verbonden met een Spotify account, zullen fans vragen krijgen om te zien hoe hun muzieksmaak zich verhoudt tot die van hun beste vriend. Er wordt een afspeellijst gegenereerd met gecombineerde muziekvoorkeuren om samen naar te luisteren.
"Het combineren van de twee iconische merken is misschien onverwacht, maar voelt heel goed omdat we op veel manieren op elkaar lijken", zegt Oana Vlad, Senior Director, Global Strategy bij The Coca-Cola Company. "Het is een unieke samenwerking voor beide merken en we zijn verheugd dat onze nieuwe producten vrienden over de hele wereld samenbrengen voor geweldige ervaringen en momenten met elkaar.”
"Bij OREO streven we naar nieuwe manieren om consumenten te prikkelen en met deze samenwerking hebben we de lat nog hoger gelegd", zegt Eugenia Zalis, Global Head of Marketing and Brand voor OREO, Mondelez International. "De samenwerking tussen OREO en Coca-Cola is een unieke manier om onze fans te verenigen en de kracht van verbondenheid en saamhorigheid te vieren. We kunnen niet wachten om de reactie op de campagne te zien en hopen dat fans enthousiast zijn om deze nieuwste draai aan twee klassiekers te ervaren."
Coca-Cola X OREO zero sugar Limited Edition zal verkrijgbaar zijn in lokale supermarkten en buurtwinkels in deelnemende EU-markten vanaf donderdag 5 september.