De blauw-gele burgerrups blijkt niet altijd even betrouwbaar, en als je naar Vierhouten moet kom je met het OV simpelweg niet heel ver. Daarnaast is het stiekem ook wel heel lekker om flink hard mee te kunnen krijsen met Celine Dion, toch lichtelijk ongemakkelijk in de trein. Dan zit er nog maar één ding op: met de auto. We horen je al denken: “denken jullie dat ik daar geld voor heb?”. Geen idee, maar het hoeft allemaal niet zo duur te zijn. We zijn voor jullie goed gaan rondspeuren op wat de cool kids het ‘world wide web’ noemen en hebben de vijf goedkoopste leasebakkies voor je gevonden.
We hebben het in ons lijstje over private lease, hartstikke handig want dan hoef je niet meer los je wegenbelasting en verzekeringen te betalen. We komen nu uit op maandelijkse bedragen waarvan je je afvraagt hoe dat in godsnaam mogelijk is, maar daar moet je je wel even bij inbeelden dat het hier gaat om langere contracten en weinig kilometers per jaar. Als je dus elke dag van Venlo naar Amsterdam moet gaat het allemaal wat duurder uitvallen, maar mocht je graag je buurvrouw helpen met de boodschappen en af en toe een dagje naar de Efteling willen, zijn deze prijzen accuraat.
Mocht het nog steeds wat aan de dure kant zijn voor je, dan is dat geen probleem. Kijk eens een keertje naar private lease occasion , misschien zit daar wel je droombak bij voor een nóg betere prijs.
Heel eerlijk, mooi is ‘ie zeker niet. Wél heb je in een heel klein bakkie redelijk veel ruimte door deze toch wat ongemakkelijke vorm. Wel heb je 5 deuren en sta je echt niet elke dag bij de benzinepomp, want dorst heeft ‘ie met 1 op 18,2 gelukkig niet zo erg.
Deze Mitsubishi heeft al heel wat minder de seniorenfactor die de Fiat Panda hierboven toch wel erg uitstraalt. Best een stoer bakkie dit toch? Bomvol met extra’s zit ‘ie voor deze prijs niet, maar dat is hopelijk ook niet je uitgangspositie.
We weten niet zo goed wat we hier van vinden, is ‘ie nou schattig, is ‘ie nou stoer? Achja, hij ziet er in ieder geval prima uit en kost je ook geen fortuin. Met een gecombineerd verbruik van 1 op 24,4 bespaar je niet alleen op de leaseprijs, maar ook bij de pomp.
Als je het ons vraagt is de nieuwe Aygo er niet veel mooier op geworden, maar Aygo’s staan wel altijd garant voor lagen leaseprijzen en goede kwaliteit. Dat is uiteindelijk het belangrijkst. Daarnaast heeft de standaard versie ook al best wat snufjes zoals een airco, adaptive cruise control en rijstrookassistentie.
Je ziet er verdacht veel van deze winnaar rondrijden en we begrijpen nu goed waarom. Deze Kia pakt niet met 5 euro verschil de eerste prijs, maar duikt er meteen zo’n 40 piek per maand onder. Dat is op zijn minst erg lekker. Als je eventjes twee keertjes per maand minder uit eten gaat of nét wat minder vaak de taxi naar huis pakt na het stappen heb je gewoon een hele goede bak te pakken. Wat ons betreft een no-brainer!