Maar er is meer. Een van de
motoren die in de line-up van 2019 staat is de Hypermotard 950
en de Hypermotard 950SP. De Hypermotard 950 is met z’n 114 pk zo’n vier paarden sterker dan z’n voorganger: de Hypermotard 937. Daarnaast is ‘ie
ook nog eens dik vier kilo lichter. De pk-gewichtsverhouding is er dus op vooruitgegaan. Neem
je het 950 SP model dan krijg je een paar kekke opties standaard, zoals de Öhlins vering en de velgen van Marchesini.
Dit is natuurlijk allemaal leuk en aardig, maar we zijn hier gekomen voor de nieuwe Panigale. Want ja, die heeft Ducati ook gepresenteerd op de EICMA. De Panigale V4R is het nieuwe vlaggenschip van de motormakers uit Bologna. De straatversie perst een dikke 221 paarden uit het 998cc V4 blok. Vink je het uitlaatsysteem van Akrapovic aan, dan heb je ineens met de krachtigste Ducati ooit te maken. Je
tweewieler telt dan namelijk 234 pk. Al is
motor dan wel alleen voor circuitgebruik bestemd. Alsof dit ding nog niet ziek genoeg was heeft ‘ie ook nog winglets. Ducati zegt dat ze bij 270 kilometer per uur voor zo’n 30 kilo extra druk op de voorwielen zorgen. Volgend jaar verschijnen deze motoren dus op het toneel. Beste luitjes van Ducati, als jullie dit lezen zouden we willen zeggen dat we graag een keer de V4R voor jullie testen. Saluti.