Cryptomunt 'Squid Game' blijkt een scam te zijn, investeerders zijn al hun geld kwijt

03 nov 2021, 21:01 Uncategorized
squid game
Vandaag is opnieuw het bewijs geleverd. Het is volslagen idioot dat iedereen zomaar een cryptomunt kan maken. De cryptomunt ‘Squid Game’ ging volledig door het dak toen hij recentelijk op de markt kwam. Na een stijging van 310 procent daalde de munt ook weer volledig naar een waarde van 0,003 cent, terwijl de munt na de stijging van 310 procent 2.856 dollar waard was. Wat een goede investering leek, bleek pure oplichterij.
Het komt erop neer dat de hele munt één grote scam was. De makers hebben hoogstwaarschijnlijk al het geïnvesteerde geld van de munt er in één knal vanaf gehaald en zijn met een dikke drie miljoen winst weggelopen. Geldverduistering wordt het ook wel genoemd. Wat een schoften.
schermafbeelding 2021 11 03 om 095828
Foto: Coinmarketcap.com

Cryptomunt die je niet kan verkopen?

Er kwamen heel wat twijfels toen bleek dat mensen de munt niet konden verkopen. In cryptowereld is het in theorie mogelijk dat een munt zo nieuw is dat het moeilijk is om te verkopen. Er is dan simpelweg te weinig vraag naar de munt. Uiteindelijk zou je de munt echter altijd moeten kunnen verkopen. Wanneer je een munt dan plotseling helemaal niet kan verkopen is het logisch dat er paniek ontstaat.

Rug Pull

Deze vorm van oplichting heeft ook een naam gekregen in cryptoland, namelijk Rug Pull. De letterlijke vertaling zegt het eigenlijk al: het kleed wordt onder je voeten vandaan gerukt en vervolgens ga je keihard op je bek. We vinden de term goed bedacht, maar balen toch dat hij bestaat. Het zou namelijk zo makkelijk voorkomen kunnen worden door simpelweg eisen te stellen aan het maken van een cryptomunt. Een bedrijf mag toch ook niet zomaar op de beurs?

Fraude

Gezien de website van de munt ook offline is gegaan, kunnen we toch wel met zekerheid zeggen dat het om fraude gaat. Ook op CoinMarketCap is de munt nergens meer te vinden. De investeerders zijn hun knaken kwijt. Helaas pindakaas, les geleerd. Volgende keer laten we ons niet meer beïnvloeden door het welbekende FOMO en moeten onze keuzes onderbouwd worden.
Delen met
Ook interessant