Zo zou de station van de Alfa Romeo Giulia GTAm eruit zien

Deze Alfa is de droom van elke man die net zijn huisje-boompje-beestje compleet heeft. De stationversie van de Alfa Romeo Giulia GTAm is superdik. De bouwers uit Italië kunnen nog een puntje zuigen aan deze render van J.B. Cars, de visueel ontwerper maakte deze stationversie met zijn laptop en wij vinden hem verdomd goed gelukt. 

Alfa Romeo is de laatste jaren goed bezig. De autobouwers uit Turijn doen mee met de grote jongens. Met de Alfa Romeo Giulia GTAm lieten ze andere merken even een diepe buiging maken. De bouwer uit Turijn heeft een hoop sprongen gemaakt en is de afgelopen jaren van een middelmatige automaker naar de top geklommen. Deze render is eigenlijk een upgrade op een al bestaand stukje perfectie uit Italië.

Station Alfa Romeo

Stationversie

Deze station is toch wel heel dik. Wij zouden liever deze Alfa rijden dan een BMW M3 Touring. Het is inderdaad een render, maar wat zou deze auto lekker zijn. De bestaande Alfa Romeo Giulia heeft namelijk een zescilinder bi-turbo motor met 540 paardenkrachten. In slechts 3.6 seconden zit je al op de 100 km/u, dus niet teveel pasta eten voordat je instapt. De GTA staat niet voor Grand Theft Auto, maar voor Gran Turismo Alleggerita. Een mond vol dus. Nee deze versie is niet misselijk, het interieur oogt nog sportiever dan die van een gevechtsvliegtuig. Met racestoelen, een zespuntsgordel, een driespaaksstuur en de afwerking in carbon zit je in een hightech Italiaans monster.

Wij kunnen niet genoeg van het beestje krijgen en hopen eigenlijk dan ook dat Alfa deze stationversie ooit gaat bouwen. Mochten ze hem realiteit maken, dan zullen er net zoals bij de normale GTAm, niet een hoop gemaakt worden. De normale GTAm startte op 236.00 euro en met maar 500 stuks zal hij niet snel goedkoper worden. De Alfa is dus exclusief en duur, maar mocht je het geld hebben en uitgekeken zijn op die Duitsers probeer dan deze te scoren.

Reageer op artikel:
Zo zou de station van de Alfa Romeo Giulia GTAm eruit zien
Sluiten