Afgelopen week was natuurlijk het Super Bowl halftime show, niemand minder dan The Weeknd trap op. Normaal gesproken dragen de artiesten hele spraakmakende outfits, zoals Shakira en J.lo vorig jaar. The Weeknd besloot lekker dicht bij zichzelf te blijven, en stak zijn signature jasje in een nieuw jasje. Zo moet Givenchy ook gedacht hebben, en de twee besloten vervolgens de handen ineen te slaan.
Al eerder droeg de zanger precies zo’n outfit. Herkende je de outfit al vanuit zijn videoclip Blinding Lights ? Hier had hij exact dezelfde outfit aan, alleen een iets minder duur jasje waarschijnlijk. Hij besloot zijn signature jasje te dragen tijdens het optreden, dit keer met met de hand geborduurde kristallen. Het is dan ook niet gek dat er meer dan 250 uur aan werk in het jasje zit. Duur jassie dus.
Voor het modehuis Givenchy was dit natuurlijk grootse reclame. Matthew Williams is sinds juni 2020 de designer van het merk. Het blijft toch altijd even spannend als er een nieuwe ontwerpen bij een groot modehuis aantreedt. Matthew laat in ieder geval met dit statement zien, de stijl binnen het huis niet desastreus te willen veranderen en dat is een goed teken. Hij zegt zelf alleen te willen werken met mensen die hem inspireren. Zouden wij ook zeggen, als je gevraagd wordt het jasje voor de performer van de Super Bowl te willen maken. Natuurlijk logisch, maar makkelijk om te zeggen als er miljoenen ogen op jouw creatie gericht zijn. Het is belachelijk goede publiciteit voor het merk.
Williams ziet het als zijn taak om het familiegevoel weer terug te brengen binnen het modehuis. Het modehuis staat volgens hem bekend om het volgen van verschillende artiesten over de hele wereld. Dit in combinatie met Givenchy’s community levert volgens hem verbluffende resultaten op. Eens?
Hieronder een kleine throwback naar de outfits van J.lo en Shakira Shakira... Welke is jouw favoriet?