Als je met deze bike over straat scheurt weet je zeker dat mensen om zullen kijken. Deze motor is een echt beest met z'n machtige geluid, de charismatische looks en banden waarmee je een tientonner nog boven water kunt houden. Toch was deze dikke tweewieler niet altijd zo gruwelijk. Uitstekende basis
Deze motor kwam ter wereld als een ‘simpele’
Yamaha XJR 1300. We weten natuurlijk
ook wel dat dit op zich ook wel een leuke motor is, zeker met die 1300cc
onder je kont, maar
voor de looks hoef je er niet aan te kloppen. Gelukkig was daar het bedrijf Rough Crafts die dit brommertje wel even onder handen wilden nemen. Nu worden XJR 1300’s wel vaker omgebouwd, de
basis van de Yamaha is namelijk een goede basis om op verder te knutselen. Toch eindigen lang niet alle
bouwprojecten met een motor zo bruut als deze.
Om een beter beeld te krijgen heb je hier een normale XJR 1300. Dikke bandjes
Om te beginnen knalde Rough Crafts er maar een veel dikkere voorvork onder. Goede beslissing als je het ons vraagt. Stap twee
waren de banden. Die waren je vast al opgevallen. De vliegtui... eh, motorbanden zijn van het merk Coker Beck. De mensen die zich nu hebben voorgenomen hun Kreidler ook maar eens een make-over te geven zijn vast ook geïnteresseerd in de andere informatie over de wielen. Dus hier, in de bandjes zitten 16 bij 5.0 Roland Sands Design Boss velgen. Stuur je even een
foto van je monstertruck Kreidler?
All black
Nadat ze de botoxbanden eronder hadden gepopt werd
het tijd voor de kleur. Nou ja, kleur? Zwart. Heel veel zwart. Zelfs de schokdempers moesten eraan geloven en zijn door de zwarte lak gehaald. Alleen nog effe een ander remsysteempje erop en klaar is Kees. Zo, dat was wel weer genoeg motorgelul. Geekmode off. Nu is het tijd om dit prachtding nog even te bewonderen.
Foto's: roughcrafts.com