De nieuwe Jeep Wrangler is een moddervette 4XE

De nieuwe dikke Jeep Wrangler 4XE is dan eindelijk hier. Met deze brute Amerikaanse kist ram je elk soort terrein compleet plat. De 4×4 is voorzien van een flinke 2,0 liter viercilinder met elektromotor. Door deze combinatie persen 375 pk je flink in je stoel. Een genot voor elke man.

Deze bruut is een wolf in schaapskleren. Je kan rustig elektrisch cruisen en ruig door het bos crossen. Voor koppel hoef je niet loei hoog de toeren in. Hier zorgt de elektromotor voor. De bolide heeft hier maar liefst 470 newtonmeter van. Genoeg om even door de Grand Canyon te jakkeren.

Jeep
Foto: Jeep

Electro

Jeep wil met deze gloednieuwe hybride laten zien dat brute kracht niet altijd wint. Door de elektromotor is de wagen veel preciezer en kun je met meer gevoel off-road rijden. Met een V8 zou het moeilijk zijn om jezelf in te houden om over een obstakel te rijden. Met de nieuwe 4XE kun je in een technische situatie rustig over een obstakel rijden zonder de brute motor te laten gieren en alles op je pad plat te rijden.

Jeep Wrangler

Op de wat blauwe accenten na lijkt de Jeep Wrangler als twee druppels water op de meesterlijke V8 opgeladen Rubicon 392. De iconische vorm blijft. Ook is de laadpoort mooi weggewerkt en kun je deze bijna niet zien. De ‘soft top’ is aangepast en nu lekker makkelijk eraf te halen zodat je zonder dak kan scheuren. Je hebt glimmende grote Amerikaanse velgen met dikke rubbers die overal overheen walsen en grote strepen over de motorkap die schreeuwen: Hier kom ik!

Conclusie

De Wrangler is een plug-in hybrid maar wat verbruik betreft is en blijft hij een dikke Amerikaan. Toch is het rijden van deze bolide super dik en is hij ook snel: Hij sprint in 6,2 seconden op de honderd. Dat is toch best snel voor zo’n slagschip. Natuurlijk zullen de echte V8 liefhebbers tekeergaan maar deze 4XE is toch echt een van de dikkere hybrides!

Reageer op artikel:
De nieuwe Jeep Wrangler is een moddervette 4XE
Sluiten