In onze ogen bestaan er luxe superjachten of oude zeilboten. Oriënt-Express leek het een goed idee om deze twee uiteindes met elkaar te verbinden in een superdeluxe moderne zeilboot. Het is dan ook meteen het grootste zeilschip ter wereld. Aanschouw de Silenseas .
De Oriënt-Express betovert al meer dan een eeuw hun klanten. De iconische passagierstrein blijft dienen als een bewijs dat mensen houden van traditionele en verfijnde vervoersmiddelen. Een gewone cabine kost al gauw 3.000 euro en dat zet wel de toon voor hun peperdure zeilschip.
De Silenseas straalt elegantie en klasse uit en het wordt beschreven als ‘een ultramodern schip dat een revolutie teweeg zal brengen in de wereld van de vaarindustrie’. Het zal ons niks verbazen als ze gelijk krijgen, want Oriënt-Express heeft het al voor elkaar gekregen om de wereld een nieuwe kijk te geven op treinreizen. Het schip haalt inspiratie uit de Gouden Eeuw en de Franse Rivièra. De intentie van Oriënt-Express is om mensen het gevoel te geven dat ze een filmster of artiest zijn.
Het schip beschikt over een state of the art vlaggenmasten combinatie. Met 1.500 vierkante meter aan vlaggen zal je wel genoeg wind vangen om jezelf naar Monaco te varen. Echter is het schip te groot voor de haven van Monaco, dus dat zegt wel wat. Stel je nou voor dat het windstil is, kan je altijd nog aanspraak maken op de hybride krachtsbron die op vloeibaar gas werkt. Vloeibaar gas is milieuvriendelijke en baanbrekende brandstof als het gaat om de bescherming van de aarde. De Silenseas, die naar verwachting in 2026 zal vertrekken, is anders dan alles wat we ooit hebben gezien. Wat 'ie gaat kosten? Dat weten we niet en we denken ook dat je dit niet wil weten, want dan val je echt van je stoel.