Met de 570S en 540C Coupé schonk McLaren de autowereld twee bolides die hun weerga niet kennen. Sportief, loeisnel en ongekende looks. Beide vierwielers zijn gemaakt om de Duitse autobahn te domineren en voelen zich meer dan thuis op het circuit. Om je vrienden jaloers te maken zijn ze beide perfect, maar voor het dagelijks gebruik zijn ze minder ideaal en daarom komen ze nu met de 570GT.
In essentie is dit nog steeds een 3,8 liter TwinTurbo V8 aangedreven monster met 600 pk, maar door een paar aanpassingen is hij een stuk geschikter gemaakt voor lange ritjes. Zo hebben ze de vering aangepakt waardoor je nu over bobbelige wegen rijden zonder spontaan aambeien te krijgen. McLaren zelf is vooral trots op de zogenaamde Touring Deck. Een glazen achterklep met daarachter 220 liter bagageruimte. Dankzij deze extra ruimte kun je dus gemakkelijk alles meenemen dat je nodig hebt voor een lekker lang weekendje weg.
Dat de 570GT gemaakt is voor lange ritjes wordt nog maar eens duidelijk uit alle luxe die zelfs de meest standaard versie heeft. Leren bekleding, elektrisch in te stellen hoofdsteunen, parkeersensoren, soft-close-portieren en een heus panorama dak zodat je ’s nachts van de sterren kan genieten. De 570GT is met een prijskaartje van 250.200 euro wel iets duurder dan de 570S, maar daar krijg je een hoop rijcomfort voor terug. Een stijlvollere manier om op autovakantie te gaan is er niet.