Dat onze Zweedse broeders een dikke bak kunnen maken, dat wisten we natuurlijk al. Koenigsegg laat namelijk al jaren zien dat ze meedoen met de grote supercar leveranciers. In maart presenteerden ze s’ werelds eerste Mega-GT supercar. Een hypercar met 1.724 pk die dient als comfortabele vierzitter. Wat zit daar in die Zweedse gehaktballetjes? Koenigsegg Gemera
Dit is niet zomaar een nieuwe supercar. Nee, dit is de geboorte van een nieuwe generatie supercars. Het idee is zo belachelijk, zo vergezocht, dat alleen een letterlijke visionair (en een betwistbare gek) dit zou kunnen hebben bedacht. Ons hoor je verder niet klagen hoor.
"Het idee kwam in feite in 2004 tot stand", vertelt Koenigsegg. "Mijn vrouw en ik kregen onze eerste zoon in 2001 en ik merkte dat ik het gezin niet in een tweezitter kon meenemen. Dus begon ik te denken: is er een manier om het gevoel te krijgen van een tweezitter met middenmotor - die totaal anders is dan een auto met een voorin geplaatste motor - en toch ruimte te hebben voor vier volwassenen? Zonder het compromis dat je hebt in andere GT-auto's waar je ze achterin propt. Er moest een manier zijn om dit Koenigsegg-DNA in een vierzitter te hebben. ”
In het echt
De prachtige supercar is op foto's al een lust voor het oog, maar tussen 23 en 26 september is de dikke blaasbolide in het echt te zien tijdens de jaarlijkse autoshow: Salon Prive in de UK. Naast de Koenigsegg Gemera, zijn er ook nog zat andere dikke wagens te bewonder. Wij pakken de koffers, want dit wil je niet missen.