Rolls Royce vond het tijd om tijd om een nieuwe bolide ter wereld te brengen. Uiteraard is de nieuwe Ghost nog dikker dan de vorige Ghost, die alweer uit 2009 stamt. Hier trek je gegarandeerd bekijks mee.
De Spirit of Ecstacy, dat kleine beeldje voorop de motorkap is hetzelfde gebleven. That’s it. Deze tank mag er in de lengte 89 mm, breedte 30 mm en hoogte 21 mm ten opzichte van het vorige model bij op tellen. Niet je beste optie voor een stadsautootje dus. Met zowel vierwielaandrijving als vierwielbesturing ben jij de baas is elke bocht. Rolls Royce weet een goeie 571 pk te pompen uit de 6,75 liter V12 met dubbele turbo. Ja, je leest het goed. De bijna 600 paarden weten een kleine 850 Newtonmeter aan trekkracht eruit te halen om dit beest in 4,8 seconden naar de 100 te trekken. En wil je even bij het stoplicht je buurman eruit rijden, geen probleem. Bij 1600 toeren beschik je al over de volle mep aan Newtonmeters. Of het een milieuvriendelijke auto is? Nah. Met 1/15 zal je voldoende met die benzineslang in je handen staan.
Zoals je van Rolls Royce gewend bent staat luxe voorop. Met een gewicht van bijna 2500 kilo en grotendeels gemaakt uit aluminium hebben ze zeker niet bezuinigd op de materialen. Een echte gentleman is de Ghost wel. De deuren worden elektrisch voor je geopend bij het in- of uitstappen. Bij het instappen kijk je je ogen uit. Naast de sterrenhemel boven je hoofd wordt je netvlies verwend door het minimalistische design. Met een wifi-hotspot, nightvision en een 360-graden camera is de Aston Martin van James Bond hier niks bij. Val je in deze bolide nog niet genoeg op? Dan pomp je even wat dikke tracks door de 1300 Watt audio-installatie met 18 luidsprekers. Wat dit grapje mag kosten? Dat is alleen weggelegd voor de serieus geïnteresseerden. Dat zijn we op zich wel, maar onze portemonnee wat minder.