Dit is niet zomaar een
BMW-motorfiets . Deze superbike heeft dikke upgrades gekregen uit de racewereld, met name voor het rijwielgedeelte, het design en het remsysteem. De zuigers zijn bijvoorbeeld gesmeed door Mahle en hebben twee zuigerringen, aangepaste verbrandingskamers, titanium uitlaatkleppen en een naar 13,5:1 verhoogde compressie. Een hele mond vol. Ook de M winglets van carbon aan de voorzijde zijn vernieuwd. Dit zorgt voor meer druk op het voorwiel om geen instant wheelies te maken. Hierdoor trek je nog sneller op en lig je nog stabieler in de bochten. Is dit alles nog niet genoeg? Dan is er ook nog een M Competition Package erbij te krijgen, met o.a. M-carbon onderdelen en sportievere stoel. Wel tegen een dikke meerprijs natuurlijk.
De vloeistof gekoelde viercilinder-in-lijn
motor pompt er even 212 pk uit bij 14.500 toeren per minuut. Door de carbon wielen weegt dit beest slechts 192 kg. Dat is 3,7 kg minder dan de BMW S 1000 RR. Zit je bij de 11.000 toeren? Dan levert deze machine er zo’n 113Nm om je binnen 3,1 seconden naar de 100 km/u te schieten. De topsnelheid is daarom ook niet misselijk. Helaas zal je toch over de Duitse grens moeten rijden om dit te halen, de 306 km/u aantikken moet dan net lukken. Hierdoor is de M 1000 RR de krachtigste en snelste voor weggebruik geschikte motorfiets van BMW Motorrad. Hoe bizar! Voor dit grapje mag je je spaarpot aardig omkiepen. De BMW M 1000 RR is in het voorjaar van 2021 beschikbaar vanaf
€ 39.380, -. *slik*