Bij de Italiaanse fabrieken in Maranello zijn ze natuurlijk gespecialiseerd in het ontwikkelen van steeds betere supercars. De Ferrari engineers spenderen tientallen uren om elk model sneller, aerodynamischer en eleganter te maken. Om dit bij elk nieuw model weer voor elkaar te krijgen, is een gave die is weggelegd voor Ferrari. Veel mensen vinden daarom Ferrari ook het beste automerk, omdat ze constant iets nieuws verzinnen. Toch hebben de mannen van RYFT er een schepje bovenop gedaan RYFT is een bedrijf dat zich focust op het tunen van exotische supercars. Ze hebben de monsterlijke Ferrari SF90 een nieuwe upgrade-kit gegeven en het is echt fucking dik.
Normale uitvoering
Laten we het eerst even hebben over de standaard SF90. En we noemen het wel standaard, maar er is niks normaal aan deze benzine slurpende raket. De SF90 komt met een 4.0 liter V8 die 780 pk over de banden laat vloeien. Met 2,5 seconde naar de 100 km/u is er geen dragrace die de SF90 gaat verliezen. Maar de mannen van RYFT vonden dat het nog sneller kon.
SF90 met NeoCFD
De mannen van RYFT maken gebruik van NeoCFD-technologie om die extra stap te zetten naar de perfecte wagen. NeoCFD oftewel, Computational Fluid Dynamics, zorgt voor een betere carrosserie en aerodynamica van de supercar. De upgrade-kit bestaat uit meer dan 20 koolstofvezel-onderdelen rondom de rode parel. De nieuwe onderdelen geven de SF90 een agressieve stoere look in plaats van de snelle elegantie die Ferrari bedacht had. Wij vinden het eerlijk gezegd wel dik.
Oordoppen
Het belangrijkste onderdeel van de koolstofvezel-kit is ongetwijfeld de achtervleugel. De nieuwe spoiler is geïnspireerd uit technieken van de F1-wagens en zorgt voor 360 kg meer downforce. Met een nieuwe spoiler kunnen ze de kont van de Ferrari natuurlijk niet afmaken. Daarom heeft RYFT er een handgemaakt titanium race-uitlaatsysteem onder gezet. Als de rode duivel nog niet genoeg schreeuwde als je het gaspedaal intrapt, dan doet hij dat nu wel. Wij adviseren oordopjes.
Prijskaartje?
De upgrade-kit van RYFT is beschikbaar vanaf 90.000 euro. Je kan ook de geüpgrade Ferrari kant en klaar kopen voor een slordige 6 ton. Kleingeld voor zo’n bizar dikke wagen.