Daar is ‘ie dan: de Bugatti Tourbillon met bizar veel pk’s

26 jun , 17:58 Machines
2026 bugatti tourbillon hybrid hypercar 1 1000x667

Uiteindelijk is er maar een auto waar elke autofanaat van droomt. Je komt er niet makkelijk aan, je staat er vaak jaren voor op de wachtlijst en als je er een mag kopen heb je aan twee verkochte nieren niet genoeg: een Bugatti. Voor alle dromers onder ons nemen we jullie mee door de nieuwe Bugatti Tourbillon, het nieuwe hybridekanon.

De auto is een opvolger van de razend populaire Bugatti Chiron, waarvan vorige maand de laatste editie van de band rolde in samenwerking met L’Ultime. Dit was de laatste auto die werd uitgerust met de legendarische W16-motor waar het merk om bekend staat.

Bugatti Tourbillon

Als we een Bugatti zien dan willen we eigenlijk maar twee dingen weten. 1: Wat zit er onder de motorkap en 2: wat doet de eigenaar voor werk? Nou dat eerste kunnen we je gelukkig vertellen, voor dat tweede moeten we een beetje dieper gaan graven. Als we de motorkap zouden openmaken zou onze blik vallen op de 8.3 liter V16, die wordt versterkt door drie elektromotoren. De motor is atmosferisch, wat inhoudt dat er geen turbo’s aan te pas komen, gewoon, pure passie. Laten we even wat prestaties met je doornemen. De auto snelt binnen 2(!) seconden naar de 100 km/u. Hoe komt dat? Nou, bijvoorbeeld door de 1775 pk als je de twee vermogens aan elkaar koppelt. Je kunt op de Autobahn 430 km/u rijden en op de 400 zit je al binnen 30 seconden!

Looks en prijzen

Als we naar de buitenkant van de nieuwe monsterbak kijken, zien we een lagere auto dan de Chiron, al scheelt het net 3 centimeter. De stoelen staan iets verder uit elkaar, omdat de versnellingsbak, die nu bestaat uit 8 versnellingen, tussen de bestuurder en de passagier geplaatst is. Aan de binnenkant is er nog meer veranderd. Want waar onze liefde voor horloges en auto’s samensmelten is op het dashboard. Deze is namelijk geïnspireerd op Zwitserse uurwerken en dat zie je terug! Elke mogelijke klok is namelijk voorzien van fysieke naald én zit verborgen onder een laag saffierglas, zo zien we het graag! De auto is vanaf 2026 beperkt beschikbaar, er zullen ernaar verluid maar zo’n 250 in productie gaan. Wat dat dan kost? Laten we beginnen bij 4,6 miljoen!

Delen met
Ook interessant