Wij hoeven jullie niet te vertellen dat Bugatti mooie auto’s maakt. Om er een te kopen moet je jarenlang wachten én al gauw een aantal miljoen meenemen. Wij vragen ons wel eens af waarom Bugatti zo exclusief is, maar goed, je zou het ook marketing met de hoofdletter M kunnen noemen! Om nog even iets aan het repertoire toe te voegen, komt het merk nu ook met een eigen champagne!
Want automerken die een waarde hebben als Bugatti zijn vaak niet afhankelijk van reclames. De legendarische woorden van Lamborghini waren zelfs ooit: “Ik adverteer niet op televisie, want mensen die mijn auto’s kopen hebben geen tijd om televisie te kijken”. Wijze woorden, moeten we hem nageven!
Even terug in de tijd, want het merk heeft dus een rijke geschiedenis die 110 jaar teruggaat. Bugatti werd opgericht door een man die het automerk als achternaam droeg, iets wat we bijvoorbeeld ook zagen bij merken als Ferrari en Lamborghini. Bugatti maakte eerst naam voor zichzelf in de racerij. Hierna werd het merk bekender en bekender door hele exclusieve en vooral snelle auto’s te maken. Hier kun je niet zomaar aan komen, dit kost je namelijk al gauw een miljoentje of vijf. Ook mag niet iedereen zomaar een Bugatti aanschaffen. Hierover gaat een commissie eerst in beraad en het merk gaat met jou in gesprek. Wij hebben wel eens zo’n gesprek gehad, maar mochten onze miljoenen in onze zak houden!
Maar hoe vier je het 110 jaar bestaan van je merk nou beter dan met een stoere fles champagne? Niet! En moet de champagne dan ook lekker zijn? Tuurlijk niet! Als de fles er maar stoer uit ziet. Waar het merk namelijk bekend om staat, is het vele gebruik van carbon fiber op hun auto’s. Deze stof is overgenomen op het design van de fles. Voor de echte wijnkenners onder ons, de blend van de wijn bestaat voor 90% uit klanken van chardonnay en voor 10% uit pinot noir. Kost dat? Genoeg! De retail van de fles begint bij 320 euro. Per doos? Nee per fles!