De feestdagen komen eraan, bij uitstek hét moment om een nieuwe parfum op de kop te tikken! Met Ascent hebben we een heel mooie optie voor je gevonden. De start-up levert niche unisex geuren van hoog niveau. We hebben ze al even mogen ruiken en ze zijn echt heel erg lekker. Bovendien (letterlijk) verpakt in een bijzonder nieuw concept.
Waarom zou je namelijk altijd je parfumcase weg moeten gooien, als je 'm ook kan bijvullen? Dat is ook wat medeoprichter Boris van ’t Wout dacht. Hij legt uit waarom het hoog tijd is voor verandering: “Bij premium parfum gaat het grootste deel van de kosten naar wegwerpverpakkingen, terwijl slechts één procent van de retailprijs aan de ingrediënten wordt besteed,” vertelt hij. Laat dit feit even op je inwerken.
Wij herkennen dit wel: vaak kopen we een duur parfum van een bekend fashionmerk. Maar waarop is die keuze dat gebaseerd? De hoge prijs betaal je dus met name voor de verpakking en de naam van het merk. Dat kan anders.
Dus ontstond een missie en besloot Boris samen met jeugdvrienden Max Vuijk en Bernhard Nederlof om het anders te doen. Het trio werkt samen met parfumeurs uit Grasse, dé parfumhoofdstad van de wereld, om geuren te ontwikkelen die niet alleen luxe uitstralen, maar dit ook werkelijk zijn.
Vooruitgang
Mocht je je afvragen waarom ze voor de naam Ascent hebben gekozen. Dit staat voor vooruitgang door kleine, betekenisvolle acties die samen een golf van positieve verandering creëren. Vinden wij mooi, want met dit soort acties kun jij ook met de keuze voor een parfum jouw steentje bijdragen aan een duurzame wereld.
Veel geur voor je geld
Buiten dat een beter milieu bij jezelf begint, krijg je ook veel value for money. In een flesje van 20 ml zit evenveel parfumolie als 100 ml eau de toilette. Nu krijg je veel meer waard voor je geld, en Ascent durft zelfs te spreken van een 'one spray promise': één spray blijft langer dan twaalf uur hangen.
Het assortiment
Het merk introduceert inmiddels zes niche unisex geuren: Blue, Green, Orange, Red, Purple en het nieuwste familielid Teal. Blue flirt een beetje met rokerige, sensuele vibes, gemixt met warme hout- en poedertonen. Green blijft daarbij de elegante mysterieuze tante, vol patchouli en kruidige nuances. Orange barst juist van de energie met een frisse citruskick en een houtachtige ondertoon, terwijl Red zichzelf laat gelden met een weelderige, gedurfde blend van saffraan, leer en agarhout. Purple voelt licht en fris aan: een muskusachtige ambergeur met een subtiele minerale twist. En dan is er nog Teal, de stoere van het stel: kruidig, warm en houtachtig, met een heerlijke aardse toets van tabak. Teal is onze persoonlijke favoriet, en perfect voor de deze winter.
Discovery Set
Door de hervulbare parfumcase kun je ook makkelijk tussen geuren wisselen. Handig als je tijdens de winter een trip naar de zon maakt. De parfum tijdens de donkere winterdagen in Nederland is compleet iets anders dan als jij in de zon van Kaapstad hangt. Mocht je uit al deze opties nog geen keuze kunnen maken, dan is er voor jou de
Discovery Set a 25 euro. Hiermee kun je alle geuren in miniformaat testen. Als je daarna naar een Staters Pack upgrade, krijg je bovendien 100% cashback.
Hervulbaar
Naast al die geuren is er nog een andere blikvanger, namelijk de flacon zelf. Ze gaan niet mee met de trend van overbodige glans of plastic franjes, maar een minimalistische, aluminium case die je een leven lang kunt blijven gebruiken.
Bij elke refill bespaar je een nieuwe fles, en kunt zo niet alleen geld besparen maar ook meehelpen aan een schonere wereld. Ook beschermt de hervulbare flacon de parfum tegen licht en is zo ontworpen dat hij moeiteloos in je tas glijdt.
Ideaal, want zo worden direct een aantal dingen opgelost waar we vaak tegenaan lopen bij parfum. Steeds weer nieuwe moeten kopen wanneer je favoriete geurtje op is, of zo'n massieve fles die je nooit makkelijk mee kan nemen. De aluminium case kan je makkelijk overal naar toe nemen, ook handig om mee te nemen als je op reis gaat.
Black Friday deal
Ascent bestaat pas één jaar maar groeit hard en ligt inmiddels in 35 high-end winkels in Nederland, Frankrijk, België, Zwitserland en de UK. Daarnaast is Ascent verkrijgbaar via de
eigen webshop. De starter pack kost 50 euro en refills zijn beschikbaar tussen 25 en de 27,5 euro. Voor de ontdekkers onder ons is de Discovery Set 20 euro. Tijdens Black Friday is er de hele week 20% korting, dus maak gebruik van die deal op
ascent-store.com.