De Duitsers lanceren de gruwelijk dikke BMW M3 CS met gifgroene bodypaint

26 jan 2023, 13:02 Machines
schermafbeelding 2023 01 26 110019
De BMW M-series blijven altijd steengoed. We weten niet hoe die Duitsers het voor elkaar krijgen, maar de meeste wagens van de bloedlijn zijn altijd een schot in de roos. Er zit wel eens een rotte appel tussen die niet zo lekker valt bij de klanten, maar dat is zeker niet het geval bij de BMW M3 CS. Het is de overtreffende trap van de standaard M3. Dikker uiterlijk, meer kracht, minder gewicht en uiteraard een hoger prijskaartje.
Eerder deze maand lanceerde BMW de standaard M3 en de M3 Competition. Uiteraard zijn er altijd mensen voor wie een slordige 480 of 510 pk niet genoeg is en daarvoor zijn de CS-uitvoeringen van de modellen in het leven geroepen.

Krachtsbron

De BMW M3 CS is het nieuwste model van het merk. Met een gruwelijk dikke groene kleur rolt de M3 CS naar buiten met maar liefst 550 pk en 650 Nm koppel. Ten opzichte van de standaarduitvoeringen is natuurlijk niet alleen de krachtsbron aangepast. De M3 CS heeft is aangepakt met een volledige koolstofvezel transitie. Als er ergens gewicht bespaard kan worden, dan gebeurt dat ook. Naast het gewichtsverlies en de overduidelijk sterkere motor, is het motormanagementsysteem uit de M4 CSL overgenomen. Dit zorgt voor een verhoogde turbodruk die nog eens een extra 40 pk bezorgt.
v3hy8mcblxga 800

Driften

Zoals we al zeiden is er op elk onderdeel gewicht bespaard. Van de voorbumper tot de zijspiegelkappen en van de frontsplitter tot de achterspoiler. Alle onderdelen zijn gemaakt van koolstofvezel. In combinatie met de verlichte racestoelen weegt de M3 CS dus 20 kilo minder. Wat wij het leukste vinden aan de M3 CS ten opzichte van de standaard M3 Competition, is dat de xDrive-uitvoering standaard is, maar dat er een optie is om al het vermogen naar de achterwielen te blazen. Dat betekent maar één ding: driften!

BMW M3 CS

De groene bak van BMW trekt in 3,5 seconde jouw lichaam naar de 100 km/u. Stel je besluit deze wagen in huis te halen, dan ga je de topsnelheid natuurlijk testen op de autobahn. We kunnen je alvast verklappen dat de topsnelheid elektronisch begrensd is op 302 km/u, toch is het wel leuk om de M3 CS volledig op z’n staart te trappen en dat kan je doen vanaf maart. Over 2 maandjes kan jij voor €191.844 genieten van het stukje autokunst van BMW.
Delen met
Ook interessant