De Audi A4 was altijd het bestverkochte paard op stal. Echter, is dit de laatste tijd flink afgenomen. Een groot aantal van de voormalige A4 bestuurders zijn overgestapt op de iets duurdere A5. Niet gek natuurlijk, want dit schip heeft iets meer paardjes en ziet er ook nog eens echt goed uit. Nu wil Audi de A4 weer aantrekkelijk maken en er zijn al best wat details uitgelekt. Audi A4
Beste lezers, we moeten jullie helaas melden dat het er sterk op lijkt dat dit de laatste A4 zal worden die door fossiele brandstoffen aangedreven wordt. Vanaf 2026 is Audi van plan enkel elektrische auto’s op de markt te brengen. Afijn, het nieuwe model van de A4 is verrassend. Er zijn gecamoufleerde foto’s van de Audi gelekt. Dat camouflage nodig was begrijpen wij niet helemaal, want we kunnen veel van het voormalige design herkennen. Veel is van hetzelfde. En dat is totaal niet slecht. De Audi is natuurlijk een heerlijke wagen om naar te kijken. Wel kunnen we aan het uiterlijk zien dat zowel de voor- als de achterlampen zijn veranderd. Daarnaast hebben de heren de grill verkleind. Het meest spraakmakende nieuws kunnen we in het neusje van de A4 vinden.
Hart van de bolide
Het hart van de bolide is anders dan anders. Audi is zoals we weten flink op weg naar een elektrische toekomst. Nou zijn er geruchten dat de nieuwe RS4 een half elektrisch monster zal worden. Deze zal samenwerken met de huidige 2,9 liter V6 en zal dus ver boven de 450 pk moeten komen. Echter, kunnen we dit nog niet met volle overtuiging zeggen. We weten namelijk nog niet of het platform van de auto samengaat met de huidige MLBevo-fundering die je onder de meeste modellen van Audi kunt vinden.
Wel zal de bolide in veel verschillende motorisering te vinden zijn. Audi zet vooral in op diesel. De kilometervreters onder ons kunnen een gat in de lucht springen, want Audi zet in op een diesel hybride met minimaal 250 pk. Ook worden er meer TFSI-e motoren geproduceerd. Flink wat variatie dus.
Lengte
Naast motoren is de lengte ook belangrijk. De bolide gaat namelijk een beetje groeien. Het monster zal wel 4,80 lang worden. Dat betekent dat de passagiers achterin een beetje beenruimte zullen krijgen. Een flinke wagen uit het D-segment dus. Natuurlijk krijgt de auto ook alle snufjes van dien mee en is deze erg rijk uitgerust te verkrijgen. Maar vergeet niet, het is en blijft een Audi. De prijs zal dus waarschijnlijk niet meevallen. Misschien kunnen we wel een nier verkopen, we hebben er immers toch twee van.