Van open-world games als Grand Theft Auto , Driver en Red Dead Redemption kun je er niet genoeg hebben. Er zijn maar weinig spellen die kunnen tippen aan het succes en de veelzijdigheid van deze games. Je moet ballen hebben en creatief zijn om het succes te evenaren. Het is de bedoeling dat de nieuwe game Everywhere deze strijd aangaat. De makers zijn er al geruime tijd mee bezig en de beloftes klinken heel nice. Het grote brein achter
Everywhere is Leslie Benzies. Dat is dezelfde knaap die zo’n vijftien jaar aan de slag was bij
Rockstar Games (producenten van onder
andere GTA). Hij was daar ook de verantwoordelijke over de tijdloze game
GTA V . Ook verrichte hij werk aan
GTA III ,
Vice City ,
San Andreas en
ook nog eens
dead redemption">Red Dead Redemption . Deze man heeft heel veel mensen onafgebroken voor hun beeldschermen zien te krijgen. Maar niet
alles was rozengeur en maneschijn. Drie jaar na zijn vertrek liepen er nog rechtszaken over misgelopen royalty’s en andere fratsen.
Rechtszaak
De rechtszaken zijn inmiddels opgelost en nu Benzies van al dat gezeik af is, kan hij zich helemaal storten op zijn nieuwe meesterwerk:
Everywhere . Ondanks alles is hij niet uit op het aanvechten van
Rockstar Games . Hij laat weten dat
Everywere een open-wereldgame wordt, maar toch heel anders dan
GTA. Hij zegt
dat het spel wel bekende elementen bevat, maar dat het veel minder restrictief is dan andere soortgelijke games. "Als we dit juist doen, kunnen we spelers een kans geven om hun fantasieën te beleven, en niet alleen de beperkte fantasieën die de meeste games voorschotelen. En we doen dat op een meeslepende manier.” Aldus Benzies.
Release
Verder is de informatie heel schaars
. Er is dus ook nog geen sprake over een releasedatum.
Het spel is al wel sinds 2017 in ontwikkeling en zou in het beste geval dus volgend jaar kunnen opduiken, maar als we kijken naar de hoeveelheid tijd die het kostte om Grand Threft Auto V te maken zullen we nog wel een tijdje moeten wachten. Patience is key.