Twitter-fittie tussen viroloog en Willem Engel op 2000 reclameborden

21 mei 2021, 11:00 Entertainment
download

Hoe lullig zou het zijn als al je dm’s openbaar te zien waren? Het overkwam wappie Viruswaarheid-voorman Willem Engel en de Belgische viroloog Marc Van Ranst. Een screenshot van hun Twitter-fittie komt op reclameborden op meer dan 2000 locaties. Hoe krijg je dit voor elkaar? Door te hacken bij bushokjes en elektronische borden? Nee hoor, gewoon door een crowdfundactie opgehaald door Blendle-oprichter Alexander Klöpping. Het benodigde geld daarvoor is opgehaald. Lekker bezig Alex!

Twitter-fittie

Blendle-oprichter begon met deze actie, nadat de Belgische viroloog van zich af had gebeten op Twitter. Marc Van Ranst is ondergedoken met zijn gezin. De reden hiervoor is dat hij wordt bedreigd door een voortvluchtige extreemrechtse beroepsmilitair, Jurgen Conings. Virus-wappie Engel reageerde op die bedreiging op Twitter. Volgens de aanvoerder van de corona-sceptische beweging Viruswaarheid had Van Ranst "het zo bont gemaakt dat hij nu extreem gehaat is". Hierop reageerde Engel dat hij tegen de bedreigingen was, maar dat de viroloog zeker een aandeel had in wat Engel "de angstpandemie" noemde.

Tweet not found

The embedded tweet could not be found…

Salsapandemie

Van Rast liet zich niet kennen en reageerde met: "Wanneer we ooit geconfronteerd worden met een salsapandemie, ga ik met veel plezier luisteren naar wat jij als dansleraar te zeggen hebt." De viroloog ging verder ook geen woorden vuil maken aan wappie Engel. Toen was daar Klöpping. Volgens hem verdient deze online fittie "het grootst mogelijke publiek". Dat was ook de reden waarom de tech-nerd deze campagne, om de bedreigde viroloog te steunen. "Het is duidelijk: Marc van Ranst verdient onze steun", schreef Klopping op de pagina van de inzamelingsactie.

Winkelcentra tot Schiphol

Zo geschiedde, streefbedrag van 2000 euro werd al snel gehaald, en 24 uur later staat de doneerknop uit, maakt Klöpping bekend op Twitter. Een bedrag van over de 25.000 euro is behaald. "De komende dagen wordt de thread op meer dan 2000 plekken in Nederland getoond. Van tankstations tot bushokjes, van winkelcentra tot Schiphol." Nu maar hopen dat al die dickpics niet gedeeld worden. Heb je wel maar een klein schermpje nodig (;.

header 2 3
Foto: The best social
Delen met
Ook interessant