The Pour: een slimme schenktuit met bluetooth erin, het moet niet gekker worden! Toch heeft Chin-Chin Baas Oscar Steginga dit product op de markt gebracht. Met een wel heel duidelijk doel.
Wat doe je als je geld hebt gespaard en al een horecatent bezit? Precies, een heel nieuwe weg inslaan. Bij Steginga was dit in ieder geval wel zo. Hij begon het horecatechnologiebedrijf Pourify en ontwikkelde een nieuwe horecatool: The Pour. Er is goed over nagedacht, want je kan als horecaondernemer via een app 'live' volgen welk drankje wanneer, hoe en waar wordt ingeschonken. Deze slimme schenktuit wordt door bluetooth gekoppeld aan het kassasysteem. Bijna een soort horecapolitie, maar zo wil Steginga het niet noemen. Hij vindt het een noodzakelijke oplossing voor een nauwkeuriger drankgebruik. Want buiten het tegengaan van verspilling, zorgt de tuit ook voor een breedvoerige kijk op de drankvoorraad. Dit alles bij elkaar zou zorgen voor hogere marges en meer winst.
Horecava Innovation Award
Steginga is gelukkig niet de enige die de slimme horecatool een goed idee vindt. Hij wint met zijn bedrijf Pourify zelfs de Horecava Innovation Award . Oscar is er blij mee dat hij na twee jaar hard te werken aan dit product veel enthousiaste reacties ontvangt van de horecabranche. Ook hebben zij veelbelovende contacten gelegd op de beurs voor eventuele samenwerkingen. Misschien zien we de slimme schenktuit dus wel eerder in de clubs en kroegen dan we konden bedenken.
The Pour
Het maakt niet uit of je een grote club hebt of een klein gezellig cafeetje. Het bedrijf richt zich op de hele brance. Maar dan vraag je je af, hoeveel kost zo'n tuit nou precies. Die schenktuiten inclusief een jaar lang de data ervan inzien, kost 120 euro. Als je er meer wilt gebruiken dan kan je kiezen voor een abonnement. Volgens Steginga verdien je het geld gegarandeerd weer terug. Tja, barmannen, niet meer morsen he!