Als je de laatste tijd wat rondsnuffelde op TikTok, heb je waarschijnlijk de video's van de Outdoor Boys gezien. Binnen één week werden er meer dan 1.000 van dit soort video's geüpload en die zijn samen meer dan 45 miljoen keer bekeken. We duiken even het fenomeen rond deze avonturiers. Als je van natuur houdt, lees dan helemaal even door.
Wellicht herken je ‘m gelijk al als je door je socials scrollt. Schitterende beelden waar een slanke man, met bril en een strak kapsel de meest waanzinnige survivalactiviteiten laat zien. En hij is niet alleen, de Amerikaan neemt zijn kinderen zelfs mee in zijn avontuur en ook zijn vrouw is af en toe te zien. Soms timmert hij een schuilplaats in de sneeuw, vangt een monster van een vis, of gaat hij op pad in de sneeuw. We moeten niet te veel verklappen, anders beginnen we haast te spoilen.
Social media
De man die met zijn kinderen in de natuur de aandacht op zich weet te vestigen zit niet alleen op TikTok, ze zijn eveneens actief op YouTube. Daar zijn ze zelf al wat langer actief. De Outdoor Boys begonnen namelijk als een YouTube-kanaal waar host Luke Nichols, zoals de avonturier heet, zijn avonturen vastlegde met z'n drie jonge jochies. Sinds de start in 2015 is dat kanaal uitgegroeid tot 6,3 miljoen abonnees. Lang niet gek.
In die negen jaar heeft Nichols meer dan 400 video's gedropt, van verschillende lengtes, waarin hij zijn leven en dat van z'n kinderen, allemaal jonger dan 10, even flink in de spotlight zette en hun avonturen met de buitenwereld deelde. Recentelijk gaat het meer richting documentairestijl, waarin ze reizen, nieuwe skills leren, of overleven in de wildernis. Fans houden van de relaxte en oprechte vibe in de video, terwijl hij op allerlei manieren probeert te overleven in Alaska. Lijkt op het verhaal van Into the Wild, maar dan net even wat anders en een stukkie positiever.
Outdoor Boys
Nichols stortte zich in 2020 volledig op het Outdoor Boys-project en zijn viskanaal Catfish and Carp, maar zijn liefde voor de natuur begon al in zijn jeugd in Alaska. Rond de tijd dat zijn eerste zoon ter wereld kwam, begon Nichols visvideo's te delen. "Het groeide en groeide tot het uiteindelijk groter was dan het runnen van mijn advocatenpraktijk", zegt hij.
Fulltimebaan
Door die flinke stijging in kijkcijfers besloot hij van z'n hobby z'n fulltimebaan te maken. Hoewel hij het geweldig vindt om met z'n familie te vissen en te kamperen, zegt hij dat z'n geloof en z'n familie hem echt gelukkig maken. Voorlopig krijgen wij in ieder geval geen genoeg van zijn video’s, neem zeker een kijkje op zijn
TikTok - en
YouTube -kanalen. De man is next level in zijn capriolen.