We hoeven het de zuiderlingen onder ons waarschijnlijk niet meer te vertellen maar carnaval staat voor de deur. Komend weekend is het zover. Heb jij nu nog geen outfit om verkleed rond te hossen met een paar bier achter je kiezen? Dan heeft MSCHF (dat moet je uitspreken als mischief ) de oplossing voor je.
Het bedrijf lanceert knalrode maanstappers. Überlelijk natuurlijk, maar de influencers omarmen de schoenen gretig.
Waarom, in vredesnaam? Dat is een hele goede vraag. MSCHF is niet zomaar een kledingmerk. Het is een kunstcollectief uit New York. Die bedachten de schoen dan ook niet omdat hij zo comfortabel is. Hij is gemaakt om viral te gaan. Het idee dat iedereen de schoen deelt, zorgt voor een grote hype. Het bedrijf spreekt zelf over een cartoonschoen. “If you kick someone in these boots they go BOING!” Als je zelf ook viral wilt gaan met deze schoen, kost dat je zo'n 325 euro.
MSCHF houdt van debiele dingen, kunnen we wel stellen. Zo maakte het bedrijf eerder schoenen die lijken op loopgips. Je weet wel die plastic constructies waar je op rondhinkt als je je been breekt. Leuk. €420. Toe aan een nieuw geurtje? Hebben ze voor je. Alleen ruikt ‘ie wel naar smeermiddel WD40. Ook bedachten ze nog de Big Fruit Loop, als variant op de populaire ontbijtgranen. Nu kun je dus één gigantisch, gekleurd rondje in je melk dumpen. Genoeg uitgesproken fashion statements, dus. Maar op dit moment komen ze ook wel even lekker uit voor carnaval.