Magnum komt met ijsbrekend onderzoek over Gen-Z’ers en hun gebrek aan zelfvertrouwen

12 jun , 15:58 Entertainment
6669711f220fe
Herken je die spanning als je eerder op een verjaardag bent dan je vrienden en je eigenlijk niemand kent op het feestje? Grote kans dat jij dan bij de 54% van de Gen-Z’ers hoort die het spannend vindt om een ruimte binnen te stappen met onbekenden. Dit blijkt uit onderzoek van Magnum. Het grote House of Magnum morgen zal dan ook gaan over dat je pas écht kan genieten wanneer je vol zelfvertrouwen ergens naar binnen stapt.
Magnum is veel meer dan alleen een ijsmerk. In aanloop naar het mega jaarlijkse feest, House of Magnum, dat morgen plaatsvindt, heeft Magnum namelijk een onderzoek gedaan. In samenwerking met DirectResearch hebben ze onderzoek gedaan naar on- en offline zelfvertrouwen bij Gen-Z’ers. Wat blijkt? 43 procent van de Gen-Z’ers, die nu tussen de 16 en 25 jaar oud zijn, vindt het spannend om zichzelf aan anderen te presenteren. Online is dat juist het tegenovergestelde, want daar vindt juist 64% het fijn om online materiaal te delen op hun socials. Het gaat zelfs zo ver, dat een kwart aangeeft zich online beter uit te kunnen spreken dan bij hun vrienden en gebrek aan zelfvertrouwen in de ‘echte wereld’ ervaart. Daar wil Magnum verandering in brengen en deze generatie dan ook inspireren om vol zelfvertrouwen in het ‘echte leven’ te staan.

Sociale druk

‘’Is mijn content net zo goed als die van een ander?’’, ‘’ik moet nu iets posten omdat ik anders te lang niks heb gedeeld’’. Je kunt het je als 25-plusser bijna niet voorstellen, maar met deze sociale druk hebben Gen-Z’ers op de dag van vandaag te maken. De relatie tussen jongeren, zelfvertrouwen en social media komt dan ook helder naar voren in het rapport van DirectResearch. Voor de een is het een uitlaatklep, voor de ander voelt het als sociale druk om iets te moeten posten. En dan hebben we het nog niet eens over de sociale vergelijking die wordt gemaakt door al die mooie filmpjes en foto’s.

Meer zelfvertrouwen

Waarschijnlijk doe je het zelf ook, maar Gen-Z’ers maken bijna allemaal dagelijks gebruik van TikTok, Snapchat, Youtube en Instagram. Uren scrollen, fotootje hier, filmpje daar, het is dagelijkse kost van deze generatie. Dan kun je je natuurlijk voorstellen dat de invloed hierover megagroot is geworden. Zelfs zo groot dat ze zich minder zeker voelen in real life situaties. Magnum staat juist voor het van jezelf uiten met volle zelfvertrouwen: “Magnum staat voor pleasure, voor het genieten van elke dag in het ‘echte’ leven. Wij moedigen iedereen aan om te genieten van de kleinste dingen; wie even zoekt, vindt overal pleasure! Maar dat kan natuurlijk alleen als je lekker in je vel zit en als je volledig jezelf kan zijn, juist in het ‘echte leven’. Ook als je dit nog aan het ontdekken bent’’, aldus Jasper van Meer, Marketing Lead Ice-Cream.

House of Magnum

Dit jaar staat het grote en uitbundige feest in het tegen van confidence. De diverse groep van Mbassadors en andere uitgenodigden zullen het hele feest te maken krijgen met ‘Wherever Pleasure Takes You’. Of te wel, je zult daar uitgedaagd worden om vol zelfvertrouwen het feest bij te wonen en zo expressief mogelijk te zijn. Hiervoor werken ze samen met Amber Vineyard. Ze is de moeder en ponier van de Nederlandse Ballroom Scene. Waarom Amber dan? Nou, Amber zet zelfvertrouwen, zelfexpressie via performance al jaren op één.
Delen met
Ook interessant